طرح «مراقبت در منزل» موثرین راه برای رسیدن به پایان کرونا است

رحمانیان «مراقبت در منزل» اقدامی موثر برای كنترل بيماری در افرادی است كه به كرونا مبتلا و فاقد علائم بيماری هستند، گفت: این طرح با تشخيص زود هنگام از وارد شدن فرد به فاز تهاجمی بيماری جلوگيری کرده و زنجیره بیماری را نیز قطع می کند.

«محمد رحمانیان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با اشاره به اینکه مراقبت در منزل اقدامی ملی است كه انجام آن تشخیص سریع بیماری در اطرافیان فرد مبتلا به كرونا را به دنبال دارد، گفت: در این طرح موارد مشکوک با هدف ممانعت از انتقال بيماری شناسايی می شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم افزود: همكاری خانواده ها نقش بسزايی در تسريع روند اين طرح دارد. 

 

وی بيان كرد: با شناسايی اطرافيان بيمار كه مبتلا به كرونا شده اند توسط كارشناسان مبارزه با بيماری ها، ضمن ارائه آموزش های خود مراقبتی به آنها، به مدت ۱۴ روز خدمات حمایتی نیز  از سوی مراقبين سلامت به بيماران ارائه می شود.

 

رحمانیان عنوان كرد: سنجش میزان اکسیژن و دمای بدن افراد و مراقبت بیشتر از سالمندان، خانم های باردار و كسانی كه دارای بيماری زمينه ای هستند از ديگر اقدامات مهم اين طرح است.

 

به گفته وی بیمار یا مورد مشکوک حتی در صورتی که فاقد علائم یا دارای علائم خفیف باشد، باز هم امکان دارد با هر روز تاخیر یا عدم همکاری، ناگهان وارد فاز تهاجمی بیماری شود که این امر احتمال بستری و مرگ بر اثر بیماری را به شدت افزایش می دهد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم خاطرنشان کرد: در  طرح «مراقبت در منزل» تمام کسانی که با بیمار کرونایی در تماس بوده اند، شناسایی می شوند و تحت غربالگری و مراقبت قرار می گیرند.

کد خبر 1026249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha