صنایع تبدیلی و فرآوری کشاورزی و معدنی در خراسان جنوبی ناقص است/ نارضایتی سرمایه گذاران از بروکراسی اداری

آیت الله عبادی با بیان ضرورت توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری برای محصولات کشاورزی و معدنی استان، گفت: در این زمینه تاکنون اقداماتی انجام شده اما ناقص است و بیشتر این محصولات خام فروشی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» امروز (۲۳ بهمن) در دیدار با رئیس بانک صنعت و معدن استان اظهار کرد: در استان خراسان جنوبی به دلیل کم آبی، موضوع کشاورزی قابل توسعه کمی نیست.

 

نماینده ولی فقیه با بیان ضرورت توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری برای محصولات کشاورزی و معدنی استان، گفت: در این زمینه تاکنون اقداماتی انجام شده اما ناقص است و بیشتر این محصولات خام فروشی می شود.

 

وی به ذخایر غنی معادن استان اشاره کرد و ادامه داد: با ایجاد زیرساخت های حمل و نقل و راه آهن، صنایع معدنی در استان می تواند رونق بیشتری داشته باشند.

 

آیت الله عبادی با اشاره به مراجعه برخی سرمایه گذاران و ابراز نارضایتی از روند طولانی بروکراسی اداری در استان، تصریح کرد: در مسئله معادن و صنایع، بعضی با صداقت هستند و ممکن است کارشان در یک موضوعی تاخیر داشته باشد اما با حمایت و  توجه کافی بر نظارت قضیه از رکود خارج می شوند اما بعضی دیگر هم علی رغم اینکه معوقات دارند و یا نیروی آنان بیکار شده، اما صداقت ندارند و به دنبال سوء استفاده و بهانه جویی هستند اما در نهایت باید هر دو موضوع حل شود.

 

امام جمعه بیرجند افزود: گاهی گزارشاتی ارائه می شود که در مواردی متناسب با پرداخت تسهیلاتی باید اشتغالی ایجاد شود اما در این قضیه نظارتی نبوده است.

 

وی با تأکید بر اهمیت مسئله صنعت و معدن در استان خراسان جنوبی، گفت: در همین راستا باید تولید کنندگانی که نیازمند هستند از آنها حمایت شود و هم افرادی که می خواهد به نحوی از زیر کار شانه خالی کند کنترل شوند ضمن اینکه بر پرداخت تسهیلات و ایجاد اشتغال در این حوزه نیز نظارت و راست آزمایی توسط دستگاه های مربوطه صورت بگیرد.

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه گزارشات با صحنه میدانی متفاوت است، ادامه داد: مباحث اقتصادی امروز تنها مسئله اقتصادی ما نیست بلکه مسئله جهادی و سرنوشت جامعه مطرح است لذا مسئولان باید تلاش مضاعفی برای این مردمی داشته باشند که با صداقت از استقلال کشور در مقابل دشمن دفاع می کنند.

کد خبر 1026264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha