اجرای طرح مواسات و همدلی برای منطقه شهید مفتح بسیار راهگشا بود

جوادی گفت: سرپرستان منطقه ما با شیوع ویروس کرونا در بحث درآمدی با مشکل روبرو شدند، لذا اجرای طرح مواسات و همدلی برای این منطقه تا حدودی راهگشا بود.

به گزارش خبرگزارش شبستان از مشهد، «محمد حسین جوادی» با اشاره به طرح مسجد سنگر سلامت بیان کرد: در طرح مسجد سنگر سلامت قرار بر این بود تا مساجد در پی شناسایی افرادی باشند که به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و در قرنطینه به سر می‌برند و نیازمند کمک در بحث‌های معیشتی و درمانی هستند، همچنین مساجد برای افرادی که مکانی برای قرنطینه شدن نداشتند مکانی را فراهم می‌کردند.

 

مسئول منطقه آیت‌الله شهید مفتح امور مساجد در مشهد اظهار کرد: این طرح  با وجود اعلام آمادگی ما در مساجد منطقه ما به ندرت اجرا شد زیرا موارد ابتلا بسیار کم بود و این طرح کارایی چندانی نداشت.

 

وی با اشاره به طرح قرارگاه مواسات و همدلی گفت: مساجد منطقه ما در اجرای این طرح بسیار فعال بودند، به طور مثال مسجدی در منطقه ما ۲۵۰۰ بسته معیشتی آماده و بین نیامندان توزیع کردند.

 

جوادی اظهار کرد: خیرین برای کمک با امام جماعت مساجد ارتباط برقرار می‌کردند و با کمک هیئت امنای مسجد و امام جماعت بسته‌های معیشتی تهیه و بین نیازمندانی که در گذشته تحت پوشش مساجد و یا به واسطه شیوع ویروس کرونا گذران زندگی برایشان با مشکل رو برو شده بود توزیع شد.

 

وی با اشاره به حفظ کرامت انسانی در توزیع کمک‌ها بین نیازمندان گفت: کمک‌ها به این صورت بوده که از بسته‌های معیشتی در مساجد عکس و فیلم تهیه می‌شد و به صورت ناشناس بین نیازمندان توزیع صورت می‌گرفت.

 

مسئول منطقه آیت‌الله شهید مفتح امور مساجد در مشهد با بیان اینکه در منطقه ما باغداران به واسطه سرما محصول خوبی نداشتند لذا به این افراد هم تا جای امکان کمک شد؛ گفت: این طرح از زمان اعلام رهبری شروع شد و تا به امروز هم ادامه دارد، به طور مثال در ایام فاطمیه علاوه بر نان صلواتی هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان توزیع شد.

 

وی با اشاره به ایام دهه فجر گفت: در این دهه همچنین با دعوت از ۷۰ مادر و همسر شهید تجلیلی به عمل آمد، با توجه به اینکه در منطقه ما از این دست برنامه‌ها به ندرت و به صورت جزئی برگزار می‌شد این برنامه با استقبال مخاطبان رو برو شد.

 

جوادی با اشاره به خشکسالی‌های اخیر و مختل شدن امر کشاورزی در این منطقه گفت: از آنجایی که روستاهای منطقه ما با شهر فاصله چندانی ندارند سرپرستان خانواده برای گذران زندگی مجبور بودند تا به شهر بیایند و با کارگری کردن به زندگی خود ادامه دهند که متاسفانه با شیوع ویروس کرونا این افراد با مشکل روبرو شدند، لذا اجرای طرح مواسات و همدلی برای این منطقه تا حدودی برای این افراد راهگشا بود.

 

وی با تاکید بر ادامه کمک ها به نیازمندان با توجه به نزدیک شدن به ایام عید نوروز؛ به اجرای طرح نذر هشتم اشاره کرد و گفت: منطقه ما برنامه‌ریزی‌هایی را در دستورکار دارد تا بتواند ۸ زندانی این منطقه را شناسایی و آن‌ها را آزاد کنند.

کد خبر 1026312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha