تالار و مجتمع فرهنگی مرکزی ارومیه اسفند ماه افتتاح می شود

حجت الاسلام ناصر خدایاری گفت: تالار و مجتمع فرهنگی مرکزی ارومیه بعد از سالها تلاش، اسفند ماه سال جاری به صورت رسمی افتتاح می شود.

«حجت الاسلام ناصر خدایاری» در گفتگو با خبرنگار شبستان در ارومیه گفت: تالار و مجتمع فرهنگی مرکزی ارومیه یکی از مراکز مهم فرهنگی و هنری در استان است که در ساخت این مجتمع تمامی امکانات لازم برای مردم ارومیه در نظر گرفته شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده که در سفر هفته گذشته  با «محمدباقر نوبخت» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه انجام شد، به دلیل نواقصات موجود افتتاح و بهره برداری آن به ماه آینده یعنی اسفند ماه سالجاری موکول شد.

وی ادامه داد: تا کنون ۶۷۰ میلیارد ریال برای عملیات احداث این تالار هزینه شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: برای اتمام و بهره برداری این طرح فاخر ۲۵۰ میلیارد ریال نیز برای تجهیز سیستم های صوتی و وسایل مورد نیاز آن لازم است که به زودی هزینه خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی اظهار داشت: تالار مرکزی ارومیه دارای سالن به گنجایش یک هزار و ۲۰۰ نفر، سالن هنرهای نمایشی (وی پی آی)، سالن موسیقی ۴۵۰ نفری و محیط رو باز برای اجرای نمایش به ظرفیت ۳۰۰ نفر است که این امکانات این مرکز فرهنگی را به یک مکان فاخر فرهنگی و هنری در آذربایجان غربی تبدیل می کند.

خدایاری با بیان اینکه بهره برداری از این تالار می تواند استان را مرکز توجه برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری در منطقه قرار دهد، تصریح کرد: امیدواریم اگر مشکلی پیش نیاد افتتاح این تالار با حضور رئیس سازمان برنامه بودجه کشور و مسئولان استانی اسفند سالجاری برگزار شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: نگاه دولت به بخش های فرهنگی و پروژه های فاخر فرهنگی بسیار عمیق و کارساز بوده است خوشبختانه تا امروز هیچ کمبود بودجه ای برای این طرح نداشتیم.

کد خبر 1026326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha