گرامیداشت سالگرد انقلاب اسلامی ایران در شهر میندانائو فیلیپین

رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فیلیپین با همکاری انجمن اهل بیت (ع) منطقه میندانائو ، مراسم ویژه گرامیداشت دهه مبارک فجر را برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «سازمان فرهنگ و ارتباطات » ، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فیلیپین با همکاری انجمن اهل بیت (ع) منطقه میندانائو ، مراسم ویژه گرامیداشت دهه مبارک فجر را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این مراسم که جمع قابل توجهی از مردم و دوستداران انقلاب اسلامی حضور داشتند ، سخنرانان پیرامون ابعاد مختلف انقلاب اسلامی سخنرانی نمودند.

حجت الاسلام شیخ ابو مهدی انواری رئیس انجمن اهل بیت (ع) در سخنانی به تاثیرات انقلاب اسلامی در جهان خاصه در دنیای اسلام پرداخت و با تشریح قیام های احیاگر دینی در طول تاریخ اسلام از قیام امام حسین (ع) تاکنون ، به نقش بزرگ حضرت امام خمینی (ره) بعنوان ادامه دهنده راه امام حسین (ع) در مبارزه با طاغوت و  رهبری قیام مردم ایران پرداخت.

شیخ الیاسر ماهینای پیرامون ویژگی های شخصیتی امام خمینی (ره) سخنرانی و تاکید کرد :حضرت امام خمینی (ره) در زمانی قیام خویش را علیه طاغوت حاکم بر ایران آغاز کرد که هیچکس یاری گر او نبود و اکثریت افراد یا از شاه می ترسیدند یا اعتراض علیه شاه را بی فایده می دانستند ولی امام با تاکید بر اینکه موظف به انجام تکلیف الهی است قیام خود را آغاز کرد و هیچگاه نیز بغیر خدا ، به هیچکس و قدرتی تکیه ننمود و تا آخر عمر پر برکت خویش نیز صرفا حرکت و قیام خود را برای خدا و جهت احیای اسلام و عزت مردم ایران و مسلمین بیان کرد.

شیخ طالب تنجیل پیرامون دلائل پیروزی انقلاب اسلامی صحبت کرد. وی با اشاره به حمایت همه جانبه قدرتهای بزرگ خاصه شیطان بزرگ امریکا از شاه ، پیروزی انقلاب اسلامی را معجزه ای الهی دانست که هیچکس و هیچ تحلیل گر سیاسی پیروزی آن را باور نداشت ولی امام خمینی (ره) با اتکای به خدا و امیدوار به فضل الهی قیام خود را ادامه داد و چون در راه خود جز بخدا به کس دیگری اتکا و توکل نداشت خدا هم این پیروزی بزرگ را رقم زد و ملت ایران طعم شیرین پیروزی علیه طاغوت را چشیدند.

شیخ تنجیل افزود: پیروزی انقلاب اسلامی ایران موجب حیات مجدد اسلام ناب محمدی (ص) شد و همه نهضتهای راستین اسلامی به این واقعیت عینی دست یافتند که وعده الهی حق است و اگر یاریگر راستین دین خدا باشند و در راه خدا صبر و مجاهدت کنند، خدا هم نصرت و یاری خویش را نصیبشان می فرماید.

در این مراسم خانم فاطمه رینا گالانگ هم به نقش زنان در انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و با تشریح جایگاه زنان در اندیشه امام خمینی (ره) گفت : سخن امام خمینی (ره) که " از دامن زن مرد به معراج می رود " ، سخنی است که کمال انسانی زن را بخوبی بیان می کند و این جمله کوتاه دقیقا در بردارنده همه معارف اسلامی در باب جایگاه زن در اسلام است و پیرامون همین یک جمله میتوان دهها کتاب در باب فضیلت زن در اسلام نگارش نمود.

در پایان مراسم نیز شیخ سلمان گالانگ بیانیه حمایت از مردم ایران را قرائت نمود.

 

کد خبر 1026335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha