مرکز تخصصی بیماران خاص بجنورد و بیمارستان تخصصی زنان و زایمان اسفراین افتتاح شد

رییس جمهوری روز پنج‌شنبه در پنجاهمین هفته پویش تدبیر و امید برای جهش تولید از طریق ویدئو کنفرانس دستور آغاز بهره‌برداری از مرکز تخصصی بیماران خاص «آیت‌الله هاشمی رفسنجانی» بجنورد و بیمارستان تخصصی زنان و زایمان اسفراین را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «محمدعلی شجاعی» امروز پنج شنبه (23 بهمن ماه) در افتتاحیه طرح های حوزه بهداشت و درمان با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهوری گفت: این استان چهارمین مرکز استان دارای مرکز تخصصی درمان بیماری های خاص است.

 

استاندار خراسان شمالی بیان کرد: با همت و تلاش مجموعه استان به ویژه خیرین و اهتمام بنیاد امور بیماری های خاص کشور برای تامین اعتبار و خرید به موقع تجهیزات امروز شاهد افتتاح این مرکز تخصصی هستیم.

 

شجاعی گفت: پیش از این افزون بر دو هزار بیمار خاص استان در بیمارستان های عمومی استان و یا سایر استان ها خدمات دریافت می کردند اما امروز با افتتاح این مرکز نیاز این قشر از بیماران در استان برطرف خواهد شد.
 

گفتنی است؛ مرکز تخصصی بیماری های خاص بجنورد در مساحت چهار هزار و 446 متر مربع و با اعتبار 40 میلیارد تومان احداث شده و دارای بخش های مختلفی از جمله بخش دیالیز، آزمایشگاه و رادیولوژی، شیمی درمانی، کلنیک های تخصصی، فیزیوتراپی، تالاسمی و داروخانه است.

 

بیمارستان زنان و زایمان اسفراین نیز در زمینی به مساحت سه هزار و 80  متر مربع با اعتباری بالغ بر 27 میلیارد تومان اجرا شده که این بیمارستان 68 تختخوابی، برای 92 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی کرده است.

 

اتاق عمل سزارین، بخش زنان، مراقبت های ویژه نوزادان، اتاق عمل جراحی زنان و بخش نوزادان از بخش های مختلف تنها بیمارستان تخصصی زنان و زایمان استان خراسان شمالی در شهرستان اسفراین است.

 

لازم به ذکر است؛ رییس جمهوری امروز در پنجاهمین هفته پویش تدبیر و امید برای جهش تولید از طریق ویدئو کنفرانس دستور آغاز بهره‌برداری از 822 تخت بیمارستانی با اعتبار هزار و 355 میلیارد تومان را در کشور صادر کرد.

 

سمیرا نیستانی

کد خبر 1026342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha