۱۲۸ پروژه مشارکتی با همکاری قرارگاه محرومیت زدایی سپاه در خراسان جنوبی اجرا می شود

هنری گفت: در تفاهم نامه بسیج سازندگی با قرارگاه محرومیت زدایی سپاه خراسان جنوبی اجرای ۱۲۸ پروژه‌ با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان در استان برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مهدی هنری» امروز (۲۳ بهمن) در حاشیه افتتاح چاه آب کشاورزی و پروژه برق رسانی چاه روستای کوشه سفلی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از برنامه یسیج سازندگی احصاء قابلیت‌ها، ظرفیت‌ها و مشکلات مناطق مختلف روستایی با استفاده از ظرفیت تسهیلگران است.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با اشاره به مشکلات روستای کوشه سفلی ادامه داد: با توجه به سه دهه خشکسالی در این روستا یکی از مشکلات و مهمترین اولویت تامین آب کشاورزی بود که با اخذ مجوز حفر چاه و هماهنگی و همراهی بسیج سازندگی سپاه استان و قرارگاه محرومیت زدایی اقدامات خوبی برای رفع مشکل صورت گرفت.

 

هنری افزود: در همین راستا ۱۱۵ میلیون تومان در راستای انتقال برق به چاه آب کشاورزی و حفر و تجهیز چاه  روستای کوشه سفلی تامین اعتبار شد.

 

وی با بیان اینکه در مجموع با هزینه کرد ۴۲۶ میلیون تومان پروژه به مرحله استحصال و تامین آب کشاورزی رسیده است و در گام  دوم با انتقال آب به اراضی کشاورزی مشکل آب روستا در این زمینه بعد از ۳۰ سال برطرف می‌شود، عنوان کرد: در تفاهم نامه با قرارگاه محرومیت زدایی سپاه  اجرای ۱۲۸ پروژه‌ با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان برنامه‌ریزی شده که ۵۰ درصد اعتبارات از محل قرارگاه محرومیت زدایی تامین می‌شود.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: تاکنون  ۴۰ درصد این پروژه ‌ها به اتمام رسیده و مابقی اوایل سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

کد خبر 1026351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha