کمیته امداد خراسان جنوبی ۱۰۸ درصد اعتبارات اشتغالزایی را جذب کرد

حسینی گفت: کمیته امداد خراسان جنوبی ۱۰۸ درصد اعتبارات اشتغالزایی را جذب کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «سید رضا حسینی» امروز (23 بهمن) در نشست با فرماندار نهبندان با بیان اینکه کمیته امداد خراسان جنوبی 108 درصد اعتبارات اشتغالزایی را جذب کرده است، اظهار کرد: این نهاد در خصوص جذب اعتبارات اشتغالزا رتبه نخست را در کشور کسب کرده است.

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام (ره) خراسان جنوبی مجموع تسهیلات اشتغالزای پرداختی استان را 132 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: از این رقم تاکنون 12 میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان کمیته امداد نهبندان پرداخت شده که 83 درصد آن جذب شده است.

 

وی اضافه کرد: تعداد فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد نهبندان 416 نفر باید محقق می شد که تاکنون 300 نفر حدود 72 درصد محقق شده است و این شهرستان جزو شهرستان های دارای توفیق است.

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام (ره) خراسان جنوبی تصریح کرد: تاکنون 90 درصد آموزش های فنی و حرفه ای به مددجویان شهرستان نهبندان ارائه و هزینه ها پرداخت شده است.

 

حسینی بیان کرد: کمیته امداد استان خراسان جنوبی سالیانه ایجاد 70 هزار فرصت شغلی را تعهد دارد، همچنین بنا به اعتماد دولت و مجلس تسهیلات خوبی واگذار شده است.

 

وی با بیان اینکه الگوی عملیاتی اشتغال برای محرومین تهیه شده و در 30 دانشگاه بزرگ استان و چند کشور چین، روسیه، و ترکیه پرزنت شده است، افزود: در این زمینه سه رویکرد خیرین کارآفرین، راهبران شغلی و جهادگران کارافرین به مددجویان در زمینه آموزش و فروش محصولات کمک خواهند کرد.

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام (ره) خراسان جنوبی تصریح کرد: صندوق ضمانت در 12 بانک استان خراسان جنوبی تشکل شده است تا اعتبارات و تسهیلات مددجویان به خاطر نداشتن ضامن، برگشت نخورد.

 

وی در پایان بر لزوم هم افزایی بنیاد برکت با کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی تأکید کرد و گفت: هم افزایی نهادهای حمایتی برای جلوگیری از موازی کاری باید محقق شود.

 

 

کد خبر 1026355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha