کتابخانه ها باید به محلی برای تبادل فکر و دانش تبدیل شوند

حسین زاده گفت: در رویکر نوین نهاد کتابخانه های عمومی، کتابخانه ها از شکل سنتی که تنها امانت کتاب بود خارج شده و به یک پایگاه فرهنگی و اجتماعی و محلی برای تبادل فکر و دانش تبدیل می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گتوند، «عباس حسین زاده» ظهر امروز (پنجشنبه 23 بهمن) در آیین افتتاحیه کتابخانه عمومی برکت رسالت شهر سماله گتوند، ضمن تقدیر از دست اندارکاران راه اندازی و افتتاح این کتابخانه اظهار کرد: یکی از مهمترین شاخص هایی که توسعه پایدار با آن سنجیده می شود توجه به موضوعات فرهنگی و در ذیل ان توجه به کتاب و کتابخوانی است.

 

مدیر کل نهاد کتابخانه های استان خوزستان افزود: انقلاب اسلامی یک انقلابی با رویکرد فرهنگی است، ما در سال 57 در استان خوزستان تنها 20 کتابخانه عمومی داشتیم اما امروز در چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دویست و بیست دومین کتابخانه عمومی را در استان خوزستان افتتاح می کنیم.

 

وی با بیان اینکه  وضعیت شاخص کتابخانه ای شهرستان گتوند وضعیت خوب و مطلوبی است اضافه کرد: پروژه کتابخانه شهر سماله از سال 93 کلنگ زنی شد اما با توجه به محدود بودن اعتبارات و شرایط نامساعد اقتصادی منجر به تاخیر در افتتاح این پروزه امام خوشبختانه به پیگیری نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی، استانداری و... این پروژه به سرانجام رسید.

 

حسین زاده در خصوص جزئیات و مساحت این کتابخانه عنوان کرد: کتابخانه عمومی شهر سماله در مساحت 280 مترمربع و با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد و 400 میلیون ريال از محل اعتبارات تملک دارایی و بنیاد برکت احداث شده و دارای بخش های مختلفی همچون مخزن کتاب، سالن مطالعه مجزا ویژه آقایان و بانوان و همچنین بخش کودک است.

 

وی خاطرنشان کرد: در رویکرد نوین نهاد کتابخانه های عمومی، کتابخانه ها از شکل سنتی که تنها امانت کتاب بود خارج شده و به یک پایگاه فرهنگی و اجتماعی و محلی برای تبادل فکر و دانش تبدیل می شوند.

 

کد خبر 1026390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha