بستری هزار و ۹۵ بیمار کرونایی در مراکز درمانی مازندران

موسوی از بستری هزار و ۹۵ بیمار کرونایی در مراکز درمانی مازندران و گفت: استفاده از ماسک، همچنان مهم‌ترین شیوه حفاظتی در برابر شیوع زنجیره‌وار کروناست.

«سیدعباس موسوی» در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ساری، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۰ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل در سطح استان بستری شدند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: در همین مدت ۱۱۵ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه می‌دهند.

 

وی تصریح کرد: هم اکنون هزار و ۹۵ نفر مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۲۱۰ نفر با علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

 

این مسئول ادامه داد: طبق آخرین بروز رسانی رنگ بندی کرونایی کشور در نقشه نرم افزار ماسک وزارت بهداشت، از هفته آینده در مازندران شهرستان های گلوگاه، میاندرود، سیمرغ ، سوادکوه شمالی، عباس آباد و کلاردشت در وضعیت آبی، شهرستان های نکا، بهشهر، قائمشهر، سوادکوه، فریدونکنار و محمودآباد در وضعیت زرد و شهرستان های ساری، جویبار، بابل، بابلسر، آمل، نور، نوشهر، چالوس، تنکابن و رامسر در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

 

موسوی افزود: دردسرهای قرمز کرونایی طی هفته‌‌های اخیر در استان مازندران روزهای پراز  نگرانی را رقم زد و در جهت کاهش نگرانی‌ها محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های کرونایی به اجرا درآمد‌ه است.

 

وی خاطرنشان کرد:  باتوجه به ادامه محدودیت‌های  کرونایی و ازسویی دیگر توجه به پروتکل‌های بهداشتی امیدواریم شاهد روند کاهشی موارد ابتلا و بستری کرونایی در استان باشیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تنها راه کنترل این وضعیت را افزایش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده بیشتر از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی توسط آحاد جامعه برشمرد.

 

موسوی استفاده از ماسک را یک مسئولیت اجتماعی عنوان کرد و گفت: استفاده از ماسک، همچنان مهم‌ترین شیوه حفاظتی در برابر شیوع زنجیره‌وار کروناست.

 

کد خبر 1026439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha