ثمره خنثی سازی تحریم اقتصادی بازدارندگی اقتصادی است

حجت الاسلام اجرایی ، گفت: ما نتیجه شیرین خنثی سازی تحریم ها را در صنایع دفاعی چشیده ایم و الان نوبت خنثی سازی تحریم اقتصادی است که ثمره آن بازدارندگی اقتصادی است.

حجت الاسلام محمد حسین اجرایی امام جمعه هرسین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، گفت: این روز در واقع دومین سالگرد بیانیه گام دوم انقلاب است که توصیه می کنیم همه گروه های سیاسی، روسای ادارت ،نیروهای نظامی و انتظامی به دقت این بیانیه را مطالعه کنند که مقام معظم رهبری در بخشی از این بیانیه برکات انقلاب اسلامی را ذکر می کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: دشمن دارد خواب هایی برای ما می بیند، رئیس جمهور جدید آمریکا با ساختار چند بعدی از تحریم های چند جانبه علیه کشور ما مواجه است و از طرفی، ترامپ، رئیس جمهور قبلی آمریکا از برجام خارج شده است و هزینه خروج از برجام را برای خود و حزبش خریده است.

 

امام جمعه هرسین تصریح کرد:  ترامپ در واقع کار بایدن را راحت کرده است چون نه تجریمی باقی مانده است که انجام دهد و نه علاقه ای به رفع تحریم های کنونی دارد و از طرفی هم میخواهد به جمهوری اسلامی فشار بیاورد که ما میخواهیم به برجام برگردیم و ایران باید تعهد بدهد.

 

حجت الاسلام اجرایی افزود: طبیعی است که اول آن کسی که از برجام خارج شده باید برگردد،موضع جمهوری اسلامی در این شرایط کنونی به فرموده رهبر حکیم انقلاب این است که برجام هیچ خاصیتی برای ما ندارد مگر اینکه به رفع کامل تحریم ها بیانجامد، بدون این مهم نه برجام و نه بازگشت آمریکا به برجام پوچ خواهد بود.

 

وی در پایان گفت: با رفع کامل و فوری تحریم ها برجام قابل تداوم است و آمریکا می تواند به برجام برگردد و مذاکرات فقط و فقط در موضوع هسته ای و در قالب 5+1و نه اضافه شدن هیچ کشوری ادامه خواهد داشت بنابراین مذاکره دوجانبه مابین ایران و آمریکا اساساً منتفی است .

 

 

کد خبر 1026454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha