زن، نقش بزرگی در اجتماع دارد و مظهر تحقق آمال بشری است

قبادی، گفت: نقش مادری زن قابل تأمل است صلح و آرامش، موفقیت یا انحرافات و سرنوشت خانواده و گروه‌های اجتماعی، وابسته به زنان جامعه است.

فاطمه قبادی فرمانده پایگاه مقاومت بسیج حضرت فاطمه الزهرا (س)خواهران شهرستان روانسر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه ، گفت: جایگاه زن در اسلام یکی از مباحث قابل توجه در مورد جایگاه زنان در اسلام جایگاه حقوقی انان است اگر چه اسلام برای زنان در ابعاد فردی و اجتماعی قوانین ویژه ای وضع نموده ولی در برابر حقوق شایسته ای برای زنان قرار داده که موجب تعالی شخصیت آنها است .

 

وی خاطر نشان کرد: اسلام تلاش و فعالیت های اقتصادی و اختیاری و آزادی زنان را به رسمیت شناخت و اسلام متناسب با فطرت زن عالی ترین جایگاه و مقام و ارزش را به او داده است.

 

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج حضرت فاطمه الزهرا (س)خواهران شهرستان روانسر با اشاره به نگاه ویژه به زن در جمهوری اسلامی ایران ، افزود: باعث شده که در هیچ دوره ای مانند امروز زنان محقق و دانشمند و متفکر و ادیب و هنرمند و فعال در عرصه مختلف سیاسی و اجتماعی در کشور وجود نداشته است و اگر کشور بتواند جامعه زنان را با تکیه بر تعلیمات اسلام با همان معارفی که اسلام خواسته آشنا سازد پیشرفت و تعالی کشور مضاعف و چند برابر خواهد شد.

 

قبادی تصریح کرد: خصوصیت حضور زنان این است که وقتی زن خانواده وارد میدان می شود یعنی همسر و فرزندان او هم وارد میدان می شوند نقش زن در جامعه بالاتر از نقش مرد است زیرا زنان و بانوان علاوه بر اینکه یک قشر فعال در همه ابعاد هستند قشرهای فعال را نیز در دامن خویش تربیت می کنند، زن زیربنایی ترین پایه های اخلاق و تربیتی را در یک جامعه رقم می زند و با استفاده از پایگاه اجتماعی مختلف نقش های گوناگونی را بر عهده دارد.

 

وی درپایان به نقش زن در تربیت فرزندان و اقتصاد خانواده اشاره کرد و اظهار کرد: زن تشکیل دهنده نهاد مقدس خانواده و خانواده اساس حرکت جامعه است، بر این اساس سلامت جامعه در گرو نقش‌آفرینی زنان است.

کد خبر 1026456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha