بازگشت به برجام بدون لغو تحریم ها خیانت است

آیت الله فلاحتی گفت: اگر کسی بدون لغو تحریم ها و عملی نشدن دستورات رهبر به برجام برگردد خائن به مملکت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آیت الله «رسول فلاحتی» در خطبه های نماز جمعه امروز(جمعه، 24 بهمن) در مصلی امام خمینی(رحمه الله) با اشاره به آغاز ریاست جمهوری بایدن گفت: بایدن یک ویرانه را تحویل گرفت.


 نماینده ولی فقیه در گیلان افزود: بایدن در اظهارات خود گفته در مواجه با ویروس کرونا مانده ایم، 30 میلیون گرسنه زیر خط فقر داریم و بزرگترین بدهکاری در دنیا متلق به آمریکا است.


 وی با بیان اینکه دولت آمریکا با وجود مشکلات فراوان، پر رو و وقیح است، گفت، این پر رو بودن بیانگر این است درک درستی از اسلام، شیعه و جامعه ایرانی ندارند.


فلاحتی اعلام کرد: کم عقل ترین حاکمان در دنیای امروز حاکمان آمریکا بوده و هستند.


وی اذعان داشت: آمریکایی ها قدم های موذیانه بسیاری علیه انقلاب اسلامی ایران طی پنجاه سال گذشته برداشتند، ضربه بزرگ خوردند و باز هم بر راه شکست خورده خود اصرار دارند.


امام جمعه رشت جنایت در 15 خرداد 1342 و 17 شهریور، واقعه طبس، حمایت از صدام برای حمله به ایران، تشکیل داعش، فتنه 88 و 96 را نمونه هایی از بدخواهی دولت های آمریکا علیه ایران اسلامی برشمرد و گفت: این انقلاب با جز با عنایت امام زمان(عجل الله تعالی) پیروز شدنی نبود. 


وی در ادامه با اشاره به تمایل غرب برای از سر گیری برجام گفت: می ترسیم که باز شرایطی رقم بخورد که به خاطر غفلت برخی مسئولان ذلتی دیگر نصیب جامعه ایران شود.


فلاحتی اظهار داشت: در جریان برجام رهبر معظم انقلاب، 9 شرط گذاشت که هیچکدام عملی نشد.


 وی یادآور شد: از جمله شرایط متناظر بودن تعهدات طرفین بود که عملی نشد، ایران یک جانبه به همه تعهدات خود عمل کرد و طرف دیگر برجام تحریم ها را رفع نکرد.


نماینده ولی فقیه در گیلان تاکید کرد: در ایران کسی گوشش بدهکار مهمل بافی های آمریکایی و اروپایی ها نیست. اگر منطقی صحبت کنیم آمریکا و اروپا که به تعهدات قبلی خود عمل نکردند، حق ندارند برای برجام شرطی تعیین کنند.


فلاحتی اعلام کرد: ایران از ابتدا به تعهدات برجامی عمل کرد و آنها نقض کردند، باید آمریکا تحریمها را در عمل لغو کند.


وی گفت: اگر کسی بدون لغو تحریم ها و عملی نشدن دستورات رهبر به برجام برگردد خائن به مملکت است.


امام جمعه رشت با بیان اینکه ملت ایران نمی خواهد با آمریکا رابطه داشته باشد، افزود: ملت ایران 40 سال است تحریم ها و سختی را تحمل می کند که بگوید زیر بار ذلت نمی رویم و عزت و اقتدار را طالب هستیم.


وی در ادامه با گرامیداشت سالروز ولادت امام باقر(علیه السلام) به حدیثی از این ایشان اشاره و اظهار کرد: اگر انسان در سه وقت رونق زندگی، سختی زندگی و خشم، خدا را فراموش نکند خداوند او را می آمرزد.


فلاحتی در بخشی دیگر از سخنان خود به سالروز صدور فتوای ارتداد سلمان رشدی از سوی امام خمینی(رحمه الله تعالی) اشاره کرد و گفت: دنیا قدرت اسلام و مرجعیت را فهمید. 


وی همچنین با اشاره به فرارسیدن ماه رجب اظهار کرد: تلاش بر این باشد از دعاهای سازنده ماه رجب استفاده شود.


امام جمعه رشت در خطبه نخست نماز جمعه گفت: فروپاشی نظام خانواده از اثرات عمل زشت زنا است. زیربنای استحکام جامعه خانواده است و اگر خانواده آسیب ببیند، اثرات آن متوجه جامعه می شود.


نماینده ولی فقبه در گیلان با اشاره به حدیثی از حضرت علی(علیه السلام) اظهار کرد: خداوند زنا را حرام کرد تا سلامتی نسل انسان و خانواده تضمین شود.

کد خبر 1026514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha