شرکت های دانش بنیان در خنثی سازی تحریم ها موفق عمل کردند

آیت الله شعبانی گفت: وجود ۴ هزار و ۷۰۰ شرکت دانش بنیان که در خنثی سازی تحریم ها بسیار موثرند تشکیل شده و مقام معظم رهبری هم بر اهمیت وجود آنها تاکید دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان،‌ آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در خطبه‌های نماز جمعه همدان افزود: ایران اسلامی در حوزه علم و فناوری پیشرفت‌های قابل چشمگیر در ۴۰ سال اخیر داشته که باید برای تقویت این مسیر موفقیت بیش از پیش تلاش کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان بیان داشت: امروزه به برکت نخبه‌های دانشگاهی توانسته‌ایم در علوم، تحقیقات و فناوری جزو قدرت‌های برتر جهان باشیم و این موفقیت در خنثی سازی تحریم‌ها بسیار موثر بوده است.

وی تصریح کرد: در سال ۵۷ تعداد دانشجویان ایران ۱۵۷ هزار نفر بود و امروز به 3.5 میلیون نفر رسیده است، امروز به برکت جوانان کارآمد مومن انقلابی ۲۰۰ مرکز رشد در دانشگاه‌ها و ۴ هزار و ۷۰۰ شرکت دانش بنیان که در خنثی سازی تحریم ها بسیار موثرند تشکیل شده و مقام معظم رهبری هم بر اهمیت وجود آنها تاکید دارند.

وی با بیان اینکه ایران به یک قدرت نوظهور در عرصه فناوری تبدیل شده است ادامه داد: جزء ۱۱ کشوری هستیم که به فناوری فضایی دست پیدا کرده‌ایم هرچند ممکن است در این سال‌ها از سوی برخی صحبت‌های بدبینانه‌ای صورت گرفته باشد اما ما ارسال ماهواره ای سینا را در حوزه فناوری فضایی تجربه کردیم و در حوزه زیست فناوری رتبه سیزدهم جهان را داریم.

آیت الله شعبانی اظهار داشت: در عرصه اقتصاد نیز باید ضمن بررسی و اصلاح نقاط ضعف، به دنبال رشد و توسعه مورد انتظار و رضایت جامعه باشیم و متولیان امر باید نسبت به این مهم چاره اندیشی کند.

وی با بیان اینکه این دستاوردها به برکت نیروی انسانی کارآمد است افزود: اگر در اقتصاد ضعیف هستیم به این دلیل است که به جوانان اعتماد نکردیم، یکی دیگر از دلایل این اتفاق وجود قوانین دست و پاگیر است که سرمایه‌گذار را فراری می‌دهد و باید این قوانین اصلاح شوند.

امام جمعه همدان با اشاره به سفر رییس مجلس شورای اسلامی به روسیه و انتقادها بابت اینکه شعار ما "نه غربی، نه شرقی، جمهوری اسلامی است"، گفت: روسیه و چین در این چند سال منافع ایران اسلامی را به رسمیت شناخته‌اند، دشمنان ما را تقویت نکرده‌ و دنبال محدود کردن توان دفاعی و نظامی کشور نبوده‌اند.

وی با بیان اینکه امروز چین بیشترین میزان خرید نفت از ایران را انجام می‌دهد ادامه داد: چین هم به دنبال منافع خودش است اما منافع و استقلال ما را به خطر نمی‌اندازد، همه باید بدانند امروز دنیا تنها آمریکا نبوده و نیست و موجودی به نام کدخدا هم مطرح نیست؛ ضمن اینکه قدرت آمریکا رو به افول است.

 

کد خبر 1026523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha