یکی از راه های خنثی سازی تحریم ها جهش تولید و رونق اقتصادی است

حجت الاسلام ابراهیمی پور یکی از راه های خنثی سازی تحریم ها را جهش تولید و رونق اقتصادی دانست و گفت: مسئولان باید برای رفع مشکلات بیکاری و معیشت مردم برنامه ریزی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند «حجت‌ الاسلام علی ابراهیمی‌ پور» ظهر امروز (جمعه 24 بهمن) در آئین عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه آبادان که در مصلای ثامن الائمه این شهر برگزار شد، ضمن قدردانی از حضور آگاهانه و با بصیرت مردم آبادان در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن اظهار کرد: مردم این شهرستان همزمان با سراسر کشور تلاش کردند تا جای خالی راهپیمایی یوم الله 22 بهمن را به صورت راهپیمایی خودرویی و موتوری پر کنند.

 

خطیب نماز جمعه آبادان با بیان اینکه مردم همیشه و در برهه های مختلف وظایف خود را به اشکال گوناگون انجام می دهند افزود: مردم نه از مسیر انقلاب و نه از امامان شان خسته شدند و نه می شوند، منتهی آنچه باعث گلایه مندی آنها شده، مسئله کارایی و یا عدم کارایی مجموعه اجرایی کشور است.

 

وی مشکلات اقتصادی و اشتغال را مهمترین مسئله و دغدغه مردم دانست و تصریح کرد: مردم از مسئولان تقاضا دارند این مسائل رفع شوند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی پور ضمن تبریک فرارسیدن ماه رجب اضافه کرد: رجب یک ماه بسیار با فضیلتی است و باید قدر این ماه را بدانیم، رجب و شعبان زمینه آماده سازی برای ورود به ماه رمضان هستند و در این ماه روزه گرفتن سفارش شده است.

 

وی به ترسیم طرح راهبردی خنثی سازی تحریم ها از سوی رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرماندهان نیروی هوایی ارتش اشاره کرد و ادامه داد: مقام معظم رهبری در این دیدار راهبرد دیگری را در زمینه رفع تحریم ها برای ما ترسیم کردند و لذا این ترسیم باید به یک مطالبه تبدیل شود.

 

امام جمعه آبادان با بیان اینکه اگر بناست تحریم ها را خنثی کنیم باید به اشتغال درونی جوانان و برنامه هایی که وجود دارد نگاه ویژه ای داشته باشیم تاکید کرد: یکی از راه های خنثی سازی تحریم ها همین است که جهش تولید صورت گیرد و جهش اقتصادی رونق پیدا کند؛ ما باید مراقب این غرب گراها باشیم، ما هیچ حسن نیتی از آمریکایی ها ندیده ایم.

 

وی ابراز کرد: مقام معظم رهبری فرمودند آمریکایی ها نه تنها به تعهدات شان عمل نکردند بلکه به بدترین نحو تحریم را تشدید کردند، آمریکایی‌ها در طول 42 سال گذشته، علیه ایران توطئه افکنی زیادی داشتند اما در همه گام‌های خود با ضربات سختی روبه رو شدند؛ 42 سال است که برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی با دشمن مبارزه می‌کنیم و دشمن نیز مانند روزهای اول پیروزی انقلاب این ملت را رها نمی‌کند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی پور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ایران در برجام به صورت یک جانبه به همه تعهدات خود عمل کرد اما طرف مقابل به هیچ تعهدی پایبند نبود عنوان کرد: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب، شرط بازگشت به برجام لغو تمامی تحریم‌ها از سوی آمریکا و راستی آزمایی آن از سوی جمهوری اسلامی ایران است.

 

وی با اشاره به اینکه آمریکایی ها برای بازگشت به برجام حق تعیین شرط را ندارند بیان کرد: کشوری که حق شرط گذاشتن در این باره را دارد جمهوری اسلامی ایران است چراکه آمریکایی ها و غربی‌ها به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکردند.

 

خطیب نماز جمعه آبادان به خنثی‌سازی تحریم‌های غرب علیه ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: بنابر منویات رهبر معظم انقلاب، خنثی سازی تحریم‌ها برای حل مشکلات و پیشرفت کشور بر رفع آنها اولویت دارد، با خنثی‌سازی و رفع تحریم از داخل کشور، زمین بازی عوض شده و دست دشمن خالی می‌ شود.

 

وی خواستار اقدامات موثری از سوی مسئولان برای رفع مشکلات اقتصادی و اشتغال شد و اذعان کرد: مدیران و مسئولان باید بدانند رفع مشکلات بیکاری و معیشت مردم از راهبردهای انقلاب اسلامی است که در این راستا باید برنامه ریزی دقیق داشته باشند.

 

حجت‌ الاسلام ابراهیمی ‌پور با بیان اینکه با عنایت پروردگار و تلاش مسئولان در سال جهش تولید در شهرک صنعتی آبادان اتفاقات مثبتی رخ داد یاد آور شد: در شهرک صنعتی آبادان با بهره ‌برداری از چند طرح صنعتی و تولیدی زمینه اشتغال برای جوانان بومی ایجاد شد، جوانان ما قادر به ساخت قطعاتی از جمله لوله های پلی اتلین و ساخت دستگاه های کارت خوان و دوربین های مدار بسته و ده ها موارد دیگر شدند که در این شرکت ها جوانان آبادان مشغول به کار شده اند و این نیز جای تقدیر و تشکر دارد.

 

کد خبر 1026570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha