حضور پررنگ قضات در زندان ها زمینه ساز كاهش جمعيت كيفری می شود

حجت الاسلام قدرتی گفت: حضور پررنگ قضات در زندان ها زمینه ساز كاهش جمعيت كيفری می شود، تعدادی از زندانيان شرايط آزادی را دارند که می توان جمعيت كيفری زندان ها را كاهش داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قزوین، حجت الاسلام «نورالله قدرتی» در حاشيه بازديد 100 نفر از قضات از زندان مركزی استان بیان کرد: حضور پررنگ قضات در زندان ها زمینه ساز كاهش جمعيت كيفری می شود، تعدادی از زندانيان شرايط آزادی را دارند و با رعايت ضوابط، می توان جمعيت كيفری زندان ها را كاهش داد.

 

رئیس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: امروز به مناسبت بزرگداشت دهه مبارك فجر به رسم سال های گذشته تعداد زيادی از همكاران قضايی با مددجويان خود در زندان ملاقات چهره به چهره داشتند تا مشكلات آنها را با دقت بيشتری مورد بررسی قرار داده و در صورت وجود شرايط از تخفيفات قانونی بهره مند سازند.

 

وی با بيان اينكه فلسفه زندان بايد به خوبی براي مردم تشريح شود، افزود: زندان جای افرادي است كه امنيت و آرامش جامعه را به مخاطره می اندازد و مردم نبايد محكومان جرائم غيرعمد و مالي را به چشم مجرمان سابقه دار نگاه كنند، اگر بتوانيم در اذهان جامعه اين مقوله را از يكديگر تفكيك كنيم زمينه جذب حمايت های مادی و معنوی خيرين بيشتری فراهم می شود.

 

حجت الاسلام قدرتی یادآور شد: هيچ زندانی نبايد مورد بی توجهی قرار گيرد و بی مورد در زندان بماند، لازم است شاکیان به مددجويان به ويژه محكومان جرائم غيرعمد و مالی كه متنبه شده و پشيمان اند فرصت دوباره دهند چراكه لذتی كه در عفو وجود دارد در انتقام نيست.

کد خبر 1026613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha