ایلام آبی، زرد شد /خطر ابتلا به کرونا در تمامی گروه های سنی وجود دارد

صادقی فر با بیان اینکه شهرستان های ایلام، آبدانان، دهلران و دره شهر در وضعیت زرد از نظر شیوع کرونا قرار گرفته اند، گفت: عادی انگاری شیوع کرونا حتمال نزدیک شدن به شروع پیک چهار کرونا را شدت می بخشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در گفت و گو با  خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: کاهش رعایت سطح پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، تبعات بسیار خطرناکی را به منظور افزایش میزان تعداد مبتلان به کرونا در استان به دنبال خواهد داشت.

 

« جمیل صادقی فر» با بیان اینکه با تاکید بر رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی در بین اقشار مختلف مردم، تصریح کرد: عادی انگاری و ساده انگاری در خصوص ابتلا به کرونا، احتمال شروع پیک چهارم کرونا در روزهای پایانی سال را افزایش می دهد و از مردم درخواست می شود همچنان رعایت پروتکل ها را در دستور کار خود قرار دهند.

 

وی تصریح کرد: متاسفانه وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی در بین مردم و اصناف به حدی پایین آمد که بعد از روزهای آرام اواخر آذرماه و دی ماه، مجدد در شروع بهمن با یک شیب ملایم هم تعداد مبتلایان و هم تعداد بستری ها رو به افزایش بود و هنوز هم هست.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام یادآور شد: با افزایش ملایم تعداد مبتلایان و بستری های ناشی از کرونا، متاسفانه  استان از وضعیت آبی خارج شد و شهرستان های ایلام، آبدانان، دهلران و دره شهر در وضعیت زرد قرار گرفتند.

 

صادقی فر با تاکید بر اینکه فعالیت در چهار شهرستان استان با وضعیت زرد به صورت دو سوم است، گفت: از امروز ۲۵ بهمن ماه  فعالیت در ادارات غیر حیاتی به صورت حضور دو سوم و در دستگاه های خدمت رسان و ضروری نیز به صورت کامل خواهد بود.

 

وی با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی در ادارات در همه شهرستان ها، تصریح کرد: فعالیت گروه شغلی 4 در این شهرستان ها به حالت تعطیلی درآمده است و ممنوعیت فعالیت دارند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با بیان اینکه گروه سنی 20 تا 50 سال، بیش از نیمی از مبتلایان به کرونا در استان را تشکیل داده اند، یادآور شد: خطر فوت ناشی ازکرونا در تمامی گروه های سنی به خصوص در سنین بالا وجود دارد و گروه های سنی 50 سال به بالا، نزدیک به 88 درصد متوفیان را تشکیل داده است.

 

صادقی فر با اشاره به اینکه  تعداد فوت شدگان زیر 40 سال در استان که تست کرونای آن ها مثبت بوده 16 نفر  بوده است، گفت:  23 درصد مبتلایان و نزدیک به 76 درصد متوفیان حداقل یک بیماری زمینه ای داشته اند.

 

وی با تاکید بر لزوم رعایت کردن پروتکل های بهداشتی و به خصوص ماسک زدن و پرهیز از ترددهای غیرضروری، خاطرنشان کرد: عدم حضور در مکان های شلوغ و فاقد تهویه برای آن دسته از شهروندانی که دارای بیماری های زمینه ای از جمله دیابت، فشارخون و ...  ضروری است.

کد خبر 1026674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha