محله خواهر امام رشت و تالاب عینک پروژه های مهم بازآفرینی شهری هستند

فتح اللهی با بیان اینکه بازآفرینی شهری در جذب توریست و رونق اقتصادی بسیار حائز اهمیت است گفت: خواهر امام رشت و تالاب عینک، ۲ پروژه مهم در بازآفرینی شهری شهر رشت شمرده می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «علی فتح اللهی» امروز(شنبه، ۲۵بهمن ) در نشست بررسی مشکلات باز آفرینی شهری در سالن اجتماعات فرمانداری رشت اظهار کرد: شهرستان رشت دارای ظرفیت های بالایی در حوزه گردشگری است.

 


فرماندار رشت با بیان اینکه بازآفرینی شهری یکی از موارد مورد توحه جذب توریست است گفت: احیا تالاب عینک رشت یکی از ظرفیت های مهم گردشگری در شهرستان رشت محسوب می‌شود.

 


وی اذعان کرد: احیا این تالاب تنها بر عهده شهرداری نیست بلکه همه دستگاه‌های ذی ربط بایستی در حوزه های مربوطه از جمله آزاد سازی، لایروبی و زیست محیطی تالاب مشارکت لازم را داشته باشند.

 


فتح اللهی به حوزه گردشگری مذهبی این شهرستان اشاره و تصریح کرد: پروژه بزرگ خواهر امام رشت نیز از دیگر پروژه‌های مهم و اولویت دار این شهرستان شمرده می‌شود.

 


وی با تاکید بر اینکه جلسات بازآفرینی شهری با هدف حل مشکلات اجرای پروژه‌ها برگزار می‌شود افزود: مسائل و مشکلات در جلسه عنوان و راهکارهای حل آن نیز بررسی خواهد شد.

 


فرمانده رشت به اهمیت لایروبی تالاب عینک پرداخت و ادامه داد: بدون انجام لایروبی دیگر فعالیت‌ها در این پروژه با مشکلاتی روبه رو شده و اجرایی نمی‌شود.

 


فتح اللهی با تاکید بر اینکه برای اجرای پروژه‌ها از ظرفیت نمایندگان و اعتبارات تهران و شهرستان بهره گرفته می‌شود اذعان داشت: در بازآفرینی شهری همه دستگاه‌ها موظف هستند در اجرای این پروژه در تامین زمین مورد نیاز مشارکت لازم را داشته باشند.

 



فرماندار رشت به تاثیرگذاری طرح‌های بازآفرینی شهری اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: اجرای این طرح‌ها در توسعه شهری و ایجاد فضای مناسب گردشگری بسیار حائز اهمیت است. 

کد خبر 1026683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha