اصل مکتب اسلام بر  انسان دوستی است

آیت الله عبادی با بیان اینکه اصل مکتب اسلام بر انسان دوستی است، گفت: اولین شرط هر اقدام شما برای تاثیرگذاری در مذاهب مختلف، تفهیم این است که شما را دوست داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» امروز (۲۵بهمن) در دیدار با مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان اظهار کرد: اهل انصاف می دانند اگر چه دشمنان ما به خصوص شیطان های غرب و شیطان‌پرستان فضا را آلوده می کنند اما در این نظام مقدس که بنای بر عدالت است نه تنها مسلمین بلکه غیر مسلمین و اقلیت های دینی بنا به قانون اساسی دارای جایگاه و از حقوق قوانین کشوری برخوردار هستند و در مجلس شورای اسلامی نماینده دارند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مذهب راه و روش است یعنی راه کارشناسی اسلام، گفت: در این جهت صاحب نظرانی هستند که یک راهی را انتخاب می کنند اما آنچه مطرح است، اسلام است نه مذهب.

 

وی ادامه داد: اینکه هر کسی راه خود را صحیح انتخاب کند یا ناصحیح، فردای قیامت خودش مسئول است و هر کسی باید سرنوشت خودش تعیین کند.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه قانون وظیفه همه را تعیین کرده است و باید براساس آن عمل کند و دلسوز همه مسلمانان هستیم، عنوان کرد: به دلیل نفوذ سیاست هایی که در طول تاریخ مانده و چه بیشتر از آن از ناحیه استعمار که می خواهد بین مسلمانان بدبینی ایجاد کند، اولین شرط هر اقدام شما برای مذاهب مختلف، تفهیم این است که شما را دوست داریم.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه اصل مکتب اسلام بر  انسان دوستی است، تصریح کرد: بر اساس آیات قرآن خداوند خداوند ما را بيش از خودمان دوست دارد، او كفران و ناسپاسى را براى ما نمى‌پسندد.

 

وی تأکید کرد: شرط اولیه تاثیر در مذاهب دیگر اسلامی این است که باید احساس دوستی شما را لمس کنند.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه ما سرفرازی اسلام را می خواهیم، گفت: اما شناخت اسلام یک کارشناسی فنی و علمی است و چیزی نیست که با تعصب و عصبانیت اثبات کرد بلکه باید از نظر علمی حل شود و اولین شرط این است که امور را بر اساس واقعیت ها تعقیب کنیم چون خداوند حق را آنقدر پنهان قرار نداده که کسی به آن دسترسی نداشته باشد.

 

وی با اشاره به اینکه راه هدایت و ضلالت به خوبی بر همگان روشن شده است، افزود: باید از خودپرستی تخلیه و از خدا و عبودیت پُر شد و حق را پذیرفت.

کد خبر 1026729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha