استقرار ستاد مصلحین در ۱۸ مسجد کرمانشاه /مساجد نقش مهمی در ارتقا فرهنگ اسلامی ایفا می‌کنند

حجت الاسلام کلات پور، گفت: برای ایجاد صلح ، سازش و کاهش پرونده های ورودی به دادگستری با همکاری کانون مساجد ستاد مصلحین در ۱۸ مسجد کرمانشاه مستقر می شوند.

حجت الاسلام افشین کلات پور مدیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: مساجد از دیر باز مرکز و محور فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی بودند و  باید به سازو کار اصلی خود برگردند.

 

وی با اشاره به ظرفیت های کانون های مساجد خاطر نشان کرد: در حال حاضر  ۵۷۶ کانون فرهنگی در مساجد با ۳۱ هزار جمعیت در سطح استان در حال فعالیت هستند که از این ظرفیت می توان استفاده کرد.

 

 مدیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه افزود: این طرح با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی، بسیج استان کرمانشاه، اوقاف و امورخیریه استان و کانون مساجد تشکیل شده و برای حل اختلاف به افراد آموزش های لازم داده شده است.

 

حجت الاسلام  کلات پور تصریح کرد: در مرحله اول ۱۸ مسجد محل استقرار ستاد مصلحین می شوند و در مرحله بعد در ۱۰۰ مسجد استان و در مرحله آخر در سطح استان  تشکیل و فعال خواهد شد.

 

وی گفت: هدف از اجرای این طرح کاهش ورود پرونده به دادگستری و حل مشکلات در مساجد با حضور ریش سفیدان وامام جماعت مساجد است . افراد شاکی می توانند قبل از طرح شکایت در دادگستری  با مراجعه به مساجد وطرح دعوا به شکایت خود رسیدگی کنند.

 

حجت الاسلام کلات پور با بیان اینکه تعدادی از حقو قدانان نیز در مساجد حضور دارند، افزود: حقوقدانان و افراد آموزش دیده در مساجد حضور دارند و پاسخگویی شکات هستند و احتیاجی به حضور و طرح دعوا در داگستری نیست .

 

وی اظهار کرد: بعد از طرح دعوای شاکی در مساجد هر دو طرف در جلسه مسجد که با حضور ریش سفیدان و حقوقدانان برگزار می شود شرکت می کنند و تا حد امکان جلسه با سازش طرفین به پایان رسد و از ورود پرونده و طرح دعوا در دادگستری جلوگیری می کنند.

 

 مدیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه بااشاره به اینکه این طرح با محوریت کانون مساجد اجرا می شود، خاطر نشان کرد: کانون مساجد با همکاری دادگستری  تفاهم نامه ای با مساجد استان منعقد کرده . اعضا مشخص شدند که در این برنامه تبلیغات اسلامی، قوه قضاییه، بسیج محلات ، سپاه، اوقاف و امورخیریه،دادگستری همه پای کار هستند تا حجم پرونده ها ورودی به دادگستری کمتر و مشکلات همانند گذشته در مساجد حل و فصل شود.

 

کد خبر 1026742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha