ضرورت افزایش امکانات عمومی ورزشی ویژه بانوان در استان بوشهر

سیف ‌زاده گفت: در مجموع ۳۰ ایستگاه ورزش همگانی ویژه بانوان در بوشهر وجود دارد که تعداد این ایستگاه‌ها به نسبت جمعیت بانوان استان کم است و لازم است امکانات عمومی ورزشی ویژه بانوان در این استان افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در بوشهر، «افسانه سیف ‌زاده» روز شنبه (25 بهمن) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۲۰ ایستگاه ورزش همگانی ویژه بانوان با هدف ارتقای فعالیت بدنی و سلامت عمومی بانوان در سال جاری در استان بوشهر ایجاد شده است، اظهار داشت: پروژه ایجاد ایستگاه‌های ورزش همگانی بانوان از اواخر سال ۱۳۹۷ آغاز شد که اکنون در مجموع ۳۰ ایستگاه در این استان فعال است.

 

معاون توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر با تاکید بر اینکه تعداد این ایستگاه‌ها به نسبت جمعیت بانوان استان کم است و لازم است امکانات عمومی ورزشی ویژه بانوان در این استان افزایش یابد، تصریح کرد: در ایستگاه‌ها ایجاد شده با بهره‌ گیری از مربیان ورزشی دارای کارت مربیگری اقدام به ترغیب به ورزش و اجرای برنامه‌های ورزشی نیم ساعته برای بانوانی می‌کند که امکان رفتن به باشگاه را ندارند.

 

سیف‌زاده با بیان اینکه جمعیت بانوان ورزشکار سازمان‌ یافته در بوشهر ۲۷ هزار و ۶۵۰ نفر است، اظهار داشت: این تعداد از بانوان کارت بیمه ورزشی دریافت کرده‌اند و جمعیت ورزشکاران غیر سازمان ‌یافته این استان نیز تا ۳۹ هزار نفر تخمین زده می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی در استان بوشهر ۴۰۴ باشگاه دارد که از این شمار ۲۵۲ باشگاه ورزشی اختصاصی بانوان است، اضافه کرد:  در بخش دولتی نیز اداره کل ورزش و جوانان دارای ۶۰ سالن سرپوشیده ورزشی است که ۱۱ سالن آن به بانوان اختصاص دارد.

 

سیف زاده با تاکید بر اینکه از ۴۲ هیات ورزشی فعال در استان بوشهر ۳۸ هیات در زمینه ورزش بانوان فعال است، یادآور شد:  ۱۲ ورزشکار زن از استان بوشهر در رشته‌های تیراندازی و تنیس روی میز، دو و میدانی و شطرنج نابینایان و کم بینایان و فوتبال، وزنه‌ برداری و هندبال عضو تیم‌های ملی هستند.

 

معاون توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر خاطرنشان کرد: هرچند امکانات ورزشی غیر حرفه‌ای برای بانوان بوشهری مطلوب ارزیابی می‌شود اما امکانات تمرینی ورزشکاران حرفه‌ای بویژه برای ورزشکاران عضو تیم‌های ملی از عهده هیات‌های ورزشی استانی بر نمی‌آید و نیازمند همکاری فدراسیون‌ها است.

 

کد خبر 1026779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha