چرا دولت راهکاری برای تغییر دستمزد کارگران نمی‌دهد؟!

رئیس کمیته دستمزد کانون عالی شورای اسلامی کار از مجلس درخواست کرد از دولت طرح پرسش کند که چرا در مقابل این همه فشارهای شدید اقتصادی بر خانواده‌های کارگری همچنان هیچ راهکاری ارائه نمی‌دهد؟!

به گزارش خبرگزاری شبستان، فرامرز توفیقی، رئیس کمیته دستمزد کانون عالی شورای اسلامی کار در برنامه «صبح و گفتگو» درمورد اینکه دستمزد کارگران فقط 38 درصد هزینه های آنها را پوشش می دهد گفت: نمایندگان دولت و کارفرمایان باید پاسخ دهند که با آزاد گذاشتن گرانی و افزایش قیمت های سرسام آور چه بلایی بر سر سفره کارگری آورده اند.

وی افزود: با وجود عدم امضای دستمزد توسط کارگران، به هم ریختگی شدید قیمتها و معیشت کارگران، پیگیری مکرر نمایندگان کارگری و سخنان پیش از دستور نمایندگان مجلس و قول رئیس سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر صحبت با وزیر درمورد تغییر دستمزد کارگران در نیمه دوم سال اما هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است.

توفیقی از مجلس به ویژه فراکسیون کارگری درخواست کرد از دولت طرح پرسش کند که چرا در مقابل این همه فشارهای شدید اقتصادی بر خانواده های کارگری همچنان هیچ راهکاری ارائه نمی دهد؟!

رئیس کمیته دستمزد کانون عالی شورای اسلامی کار تأکید کرد: قوه مقننه باید دولت را به رعایت قانون مکلف کند و نقش خود را در این زمینه پررنگ تر و بهتر ایفا کند.

همچنین دکتر علی بابایی کارنامی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه دولت حق دخالت ندارد و بلکه برای تعامل بیشتر بین طرف کارفرمایان و کارگران باید نظارت داشته باشد گفت: باید بستری فراهم شود که کارگران و کارفرمایان با هم مذاکره کنند.

وی یادآور شد: ما از وزیر کار درخواست کردیم جلسه ای را در این خصوص برگزار کند البته شورای عالی کار هم باید به مذاکرات خود ادامه دهد و مجلس هم کمک خواهد کرد تا حق و حقوق کارگران تضییع نشود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس به دو روش افزایش درآمد کارگران اشاره و اظهار کرد: روش اول این است که کارفرمایان به توافقات کارگران عمل کنند اما روش دوم خود دولت است که باید دست تولید را گرفته و سیاست های حمایتی را برای کارفرمایان لحاظ کند.

بابایی با بیان اینکه دولت یک دلال بوده و محرک برخی دلالی ها و اقتصاد رانتی در کشور است گفت: دولت باید کارگران را در برخورداری از این رانت ها در اولویت نخست قرار دهد.

کد خبر 1026805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha