مبارزه با اعتیاد در فارس با آموزش و اطلاع‌رسانی در طرح «یاریگران زندگی»

کرمی گفت: یکی از بهترین راه های مقابله با آسیب های اجتماعی همچون اعتیاد، آموزش و اطلاع‌رسانی مبتنی بر اصول علمی است که در طرح «یاریگران زندگی» دنبال می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سلیمان کرمی»، امروز (شنبه 25 بهمن) در مراسم افتتاحیه اولین دبیرخانه کانون «یاریگران زندگی» در ناحیه چهار آموزش‌ و پرورش شیراز گفت: یکی از بهترین راه های مقابله با آسیب های اجتماعی همچون اعتیاد، آموزش و اطلاع‌رسانی مبتنی بر اصول علمی است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس ادامه داد: طرح «یاریگران زندگی» یکی از همین اصول علمی اطلاع رسانی به شمار می رود که به‌ عنوان یک رسالت فرهنگی برای ارتقای سلامت روانی اجتماعی و مبارزه با اعتیاد و کاهش آسیب‌های اجتماعی به اجرا در می آید.

وی اضافه کرد: یکی از علل اصلی روی آوردن به اعتیاد عدم آگاهی کافی و عدم برخورداری از مهارت «نه گفتن» است که موجب ایجاد پیامدهای فردی و اجتماعی نامطلوبی می شود.

کرمی، خود مراقبتی را مهم‌ترین اصل برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد به مواد مخدر دانست و بیان کرد: آگاهی لازم باید در خانه و مدرسه در این زمینه ارائه شود تا رفتارها و الگوهای سالم در جامعه به‌ ویژه در بین دانش آموزان به خوبی اجرا شود که در «یاریگران زندگی» مورد توجه قرار می گیرد.

وی تاکید کرد: شبکه دانش‌آموزی «شاد» نیز بستر مناسبی برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد است که در بحران کرونا باید مورد توجه ویژه در این زمینه قرار بگیرد.

کرمی اعلام کرد: طرح «یاریگران زندگی» با هدف آموزش مهارت‌های زندگی، نه گفتن، تصمیم‌گیری و... در قالب گفتگوی کارشناس، فیلم کوتاه، عکس و پیام از طریق شبکه مجازی «شاد» به صورت روزانه برای کادر مدارس، معلمان، مشاوران، دانش آموزان و والدین اجرا می شود و تا پایان سال تحصیلی 1400-1399 بیش از 30 درصد مدارس استان فارس را پوشش خواهد داد.

کد خبر 1026809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha