رجب، مقدمه درک فضیلت و برکات شعبان و رمضان است

مدير فرهنگي دانشگاه آزاد اسلامي کاشان گفت: درك مقام ماه های شعبان و رمضان بر درك فيض و مقام ماه رجب است كه ميزبان آن مقام ولايت است.

حجت الاسلام ماشاالله صديقي در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال استان اصفهان با تبريك ولادت امام باقر(ع) گفت: ماه رجب ماه ولايت و اميرالمومنين(ع) است همان گونه كه شعبان ماه رسول خدا(ص) و رمضان ماه خداوند است. 

 

مدير فرهنگي دانشگاه آزاد اسلامی کاشان با بيان فضايل و اعمال ويژه ماه رجب افزود: همان طور كه راه ادب حضور به محضر رسول خدا(ص) درك مقام حضور در نزد اميرالمومنين(ع) است، درك مقام ماه های شعبان و رمضان نيز بر درك فيض و مقام ماه رجب است كه ميزبان آن مقام ولايت است.

 

حجت الاسلام صديقي در ادامه اظهار داشت: شروع اين ماه مزين به ولادت امام باقر(ع) مظهر علم و مروج اسلام ناب محمدي است كه تمام ماه به نورانيت آن بزرگوار و امام محمد تقي(ع) زينت يافته است.

 

این مبلغ دینی افزود: میزبان اين ماه يعني اميرالمومنين(ع) از ميهمان خود با چهار رزق معنوي پذيرايي مي كند تا اسباب سعادت و نجات پيروان خود را رقم بزند. يكي نعمت هدايت است و ديگري نعمت تلاش در عبادت و بصيرت افزايي و طلب غفران الهي است.

 

حجت الاسلام صديقي تزكيه نفس را مقدمه درك فيض حضور در ماه رجب دانست و گفت: در كنار توصيه به اعمال عبادي و توجه قلب روي مسئله روزه اين ماه تاكيد شده است كه مي ‌تواند به عنوان بهترين عمل راه سعادت را بر انسان هموار سازد./

کد خبر 1026816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha