فضای مذهبی شهر در مناسبت های مذهبی تغییر می کند

حناچی گفت: در مناسبت های مذهبی تلاش ما این است تا فضای مذهبی شهر که مردم به آن حساس هستند، تغییر کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، پیروز حناچی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک ماه رجب و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران خاطرنشان کرد: ما در نیمه سال 96 و در دوره جدید به مردم در حوزه شهرداری ها قول هایی داده بودیم و اعتقاد داشتیم روند اداره شهر به بن بست می رسد و چرخه باطلی بر اداره آن حاکم شد که عارضه های شدیدی را برای اداره شهر به دنبال داشت.

 

شهردار تهران با بیان اینکه این روند منجر به کاهش کیفیت زندگی شهروندان می شد، گفت: زمان آن فرا رسیده بود که ما در اداره شهر تغییر رویکرد داشته باشیم و اصلی ترین نگاه به پروژه ها نیز همین بوده است.

 

وی با بیان اینکه از سال 90 تا 99 دو هزار و 13 پرونده برای افزایش طبقه در شهرداری ثبت شده است، گفت: ما ادعا می کنیم به قولی که در حوزه شهرسازی به مردم داده بودیم، عمل کردیم.

 

وی با تاکید بر اینکه شهرداری می توانست با تراکم فروشی و مسیرهای نادرست دیگر درآمدزایی ایجاد کند، گفت: ما لایحه منابع پایدار را به مجلس شورای اسلامی فرستادیم که به تصویب رسید و همچنین لایحه مالیات محلی در این مجلس در حال بررسی است.

 

حناچی در خصوص ماده 100 شهرداری تهران گفت: این ماده مورد توجه قرار گرفت و پرونده های انباشت شده در آن به صورت جدی بررسی شد.

 

وی در خصوص مرمت و خرید خانه های تاریخی در شهر تهران گفت: در واقع این کار میراث فرهنگی است ولی آنها را شهرداری تهران انجام می دهد و در خصوص مناسبت ها نیز تقویم تاریخی وجود دارد و در شهرداری برای اجرای آنها برنامه ریزی صورت می گیرد و اجرای ویدیو مپینگ در مناسبت های مختلف از کارهای خوب سازمان زیباسازی است.

 

شهردار تهران با بیان اینکه بر اساس آمار موجود 90 درصد متکدیان شهر تهران غیر ایرانی هستند، گفت: سازماندهی متکدیان به عهده ما نیست ولی در خصوص کودکان زباله گرد بخشنامه جدیدی را داشتیم که در این بخشنامه در خصوص انعقاد قرارداد با پیمانکاران تجدید نظر شده است.

 

وی با بیان اینکه تا پایان سال 12 ایستگاه جدید مترو افتتاح می شود، گفت: اگر در دریافت منابع ملی و اوراق مشارکت مشکلی پیش نمی آمد، تمام ایستگاه های مترو بر اساس طرح زمان بندی شده افتتاح می شد.

 

وی افزود: ایمنی ساختمان های عمومی که از کیفیت لازم برخوردار نیستند با مشارکت دادستانی در حال پیگیری است و امروز آموزش ها، هشدارها و جدیت همکاران با قبل از حادثه قابل مقایسه نمی باشد هرچند هنوز خلاهای قانونی وجود دارد.

 

وی افزود: تهران هم اکنون 249 گود رها شده دارد که بعد از اخطارهای شهرداری 10 گود پر خطر که مقاوم سازی نکرده اند با هماهنگی دادستانی پر شد.  

 

 

کد خبر 1026818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha