افزایش بیش از ۲۵ درصدی بیماران سرپایی کرونایی در گلستان/ احتمال  واکسیناسیون گروه های پرخطر در سال ۹۹ کم است

فاضل گفت: نسبت به هفته گذشته بیش از ۲۵ درصد بیماران سرپایی مبتلا به کرونا در سطح استان گلستان افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «عبدالرضا فاضل» عصر امروز (شنبه 25 بهمن) در ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان گلستان اظهار کرد: 70 درصد کاهش مسافرت ها در سالجاری به استان گلستان مطرح  بود و محدودیت های تردد به استان های شمالی نیز منجر به کاهش 10 درصدی تردد به استان گلستان شد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان  ادامه داد: اگر پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنیم به موج چهارم کرونا ورود پیدا خواهیم کرد.

 

فاضل متذکر شد: در حال حاضر شهرستان علی آبادکتول، گرگان و بندرگز  در وضعیت نارنجی و شهرستان های گمیشان، بندر ترکمن، رامیان، گالیکش و مراوه تپه  در شرایط آبی قرار دارند.

 

وی افزود: 432 بیمار با علائم کرونا در مراکز درمانی داریم که از این تعداد 94 نفر در بخش مراقبت ویژه قرار دارد و 32 بیمار نیز به دستگاه تنفسی مصنوعی متصل هستند.

 

فاضل اظهارداشت: متاسفانه سه نفر نیز در روز گذشته جان باختند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان بابیان اینکه نسبت به هفته گذشته تعدادی بر مقدار بیماران ما در سطح استان افزایش یافته است، افزود: 25 تا 30 درصد تعداد بیماران سرپایی که تست تشخیص کرونای آنها مثبت گزارش شده است افزایش یافته است.

 

فاضل در مورد تزریق واکسن کرونا متذکر شد: 270  واکسن کرونا به استان اختصاص یافت و 175 مورد در روز نخست که به استان اختصاص یافت تزریق شد.

 

وی گفت: نسبت به واکسیناسیون کرونای  220 پرسنل خط نخست مقابله با ویروس کرونا اقدام شد و با توجه به ورود 100 هزار دوز واکسن کرونا امیدواریم بتوانیم تعداد بیشتری را در استان واکسینه کنیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت واکسن تاپایان سال احتمال تزریق واکسن به گروه های پرخطر کم است.

 

کد خبر 1026868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha