هنرمندان باید ترجمان هنر انقلاب برای جهانیان باشند/ افتتاح تالار طاهره صفارزاده

محمدی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به همراه هنر خود را نشان داد، گفت: اختتامیه دوازدهمین جشنواره شعر و داستان انقلاب ۲۷ بهمن در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می شود.

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «عباس محمدی» امروز شنبه 25 بهمن در نشست خبری دوازدهمین جشنواره شعر و داستان انقلاب که در تالار مهر حوزه هنری برگزار شد، گفت: یادی می کنم از مرحوم امیرحسین فردی که بنیانگذار جشنواره شعر و داستان انقلاب بود. امیدوارم همان طور که این جشنواره از صدقه جاری فردی است، روح ایشان نیز در آرامش باشد. انقلاب به معنی لغوی دگرگونی است. انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی بود که همراه هنرها خود را نشان داد و بسیاری از خواست ها و مرام نامه انقلاب به شکل هنر بیان شد.

 

مدیر مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری در مورد وظایف جشنواره شعر و داستان انقلاب بیان کرد: پاسداری از انقلاب اسلامی یکی از وظایف این جشنواره است که با تولید آثار ادبی در این حوزه مقدور می شود به خصوص با وجود تهاجم فرهنگی که دارد اتفاق می افتد. دومین نکته که مد نظر جشنواره شعر و داستان انقلاب است، عمل به آرمان ها، ایستادن در برابر کج روی ها و بیان کاستی هاست. سومین وظیفه این جشنواره ارایه انقلاب به جهان به زبان هنری است. هنرمندان باید ترجمان هنر انقلاب برای جهانیان باشند.

 

وی با بیان اینکه پاسداری از زبان فارسی را در جشنواره شعر و داستان انقلاب مد نظر قرار دادیم، افزود: از اهالی رسانه می خواهم که کمک و یاری دهنده ما باشند تا این جشنواره را به جایی که می خواهیم، برسانیم. آرزومند سلامتی برای هم میهنان هستم و امیدوارم هرچه زودتر به شرایط عادی زندگی بازگردیم.

 

محمدی از برگزاری اختتامیه دوازدهمین جشنواره شعر و داستان انقلاب در 27 بهمن در تالار اندیشه حوزه هنری خبر داد و گفت: 26 بهمن بعد از نماز مغرب و عشا با حضور جمعی از پیشکسوتان و برگزارکنندگان جشنواره شب شعر انقلاب را داریم. در این روز تالار طاهره صفارزاده را افتتاح می کنیم. روز دوشنبه 27 بهمن دو کارگاه شعر و داستان را در تالار طاهره صفارزاده برگزار می کنیم و بعد از نماز مغرب و عشا اختتامیه جشنواره را خواهیم داشت. به خاطر رعایت شیوه نامه های اعلامی و سلامتی عزیزان سعی می کنیم اختتامیه را با کمترین نفرات برگزار کنیم.

 

مدیر مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری با اشاره به تقدیر از شاعران و نویسندگان تراز انقلاب اسلامی در اختتامیه جشنواره شعر و داستان انقلاب گفت: طبق روال سال های قبل تقدیر از شاعران و نویسندگان تراز انقلاب اسلامی را داریم که لزوما پیشکسوت نیستند. این عزیزان در راستای ادبیات انقلاب قلم فرسایی کردند و گام برداشتند. امسال ما از محمدرضا بایرامی و محمدرضا سهرابی نژاد در مراسم اختتامیه جشنواره شعر و داستان تجلیل می کنیم.

 

وی در مورد کتاب دوازدهمین جشنواره شعر و داستان انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: جشنواره شعر و داستان انقلاب در کنار تک شعر و آثار فردی کتاب و مجموعه شعر را نیز می پذیرد. کتاب های برگزیده را در کمترین زمان از طریق انتشارات سوره مهر منتشر می کنیم، ضمن اینکه کتاب این دوره از جشنواره نیز منتشر خواهد شد.

کد خبر 1026874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha