آستان مقدس عباسی(ع)میزبان  هفتمین همایش فرهنگی سالانه امام باقر(ع)

آستان مقدس حضرت عباس(ع) هفتمین دوره همایش فرهنگی سالانه امام باقر(ع) را با حضور جمعی از شخصیت های فرهنگی و دینی عراق برگزار می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، کمیته مقدماتی کنفرانس فرهنگی سالانه امام باقر(ع) گفت: همه تدابیر فنی و لجستیکی برای برگزاری هفتمین دوره همایش فرهنگی سالانه امام باقر(ع) با شعار«الامام الباقر(ع) الکلم الطاهر و الحق الظافر»( امام باقر(ع) گفتار ناب و حقیقت پیروزمندانه) که قرار است فردا یکشنبه 26 بهمن 1399( مطابق با 14 فوریه 2021 میلادی) برگزار شود، به پایان رسیده است.

 

«سید عقیل عبدالحسین الیاسری» عضو کمیته مقدماتی این جشنواره گفت: امیداریم این دوره از جشنواره تکمیل کننده دوره های پیشین باشد. همه تدابیر پیشگیرانه و احتیاطی برای برگزاری این دوره اتخاذ شده است. کمیته علمی این همایش پژوهش های حوزوی و دانشگاهی مورد قبول را که در جلسات پژوهشی براساس محورهای مشخص شده ارایه خواهد شد، نهایی کرده است.

 

الیاسری افزود: کمیته مقدماتی امسال تصمیم گرفت دهمین سالروز افتتاح یکی از مراکز مهم در کتابخانه و نسخه های خطی آستان مقدس حضرت عباس(ع) را جشن بگیرد. این مرکز یکی از مراکز ترمیم نسخه های خطی است که یک نمایشگاه کوچک را برگزار می کند تا دستاوردهای یک دهه کاری این مرکزرا ارایه دهد.

 

وی ادامه داد: این همایش حضوری خواهد بود و تعداد شرکت کنندگان محدود خواهد بود. مرکز تولیدات فنی وابسته به بخش رسانه آستان مقدس عباسی پخش مستقیم آن را برعهده خواهدداشت.

 

الیاسری گفت: این همایش ساعت 9:30 فردا یکشنبه آغاز خواهد شد و دبیرکل این آستان سخنرانی افتتاحیه را برعهده خواهد داشت. این همایش به مناسبت میلاد امام محمد باقر(ع) و به منظور حفظ میراث فرهنگی اهل بیت(ع) و توجه بیشتر به ارزش های ناب انسانی که بشریت به طور مداوم به آن نیاز دارد، برگزار خواهد شد.

 

محمد حسنلو

کد خبر 1026877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha