آموزش شرط نخست استفاده از فضای مجازی است

نخستین گام برای استفاده از فضای مجازی این است که قوانین و آموزش استفاده از آن را آموزش دهیم، خانواده ها می توانند پیش از در دسترس قرار دادن اینترنت ابتدا معایب و محاسن آن را آموزش دهند.

خبرگزاری شبستان - البرز: اعتیاد به بازی های اینترنتی میان کودکان و نوجوانان یکی از مسائلی است که این روزها خانواده ها به صورت جدی با آن مواجه هستند از دیگر سو برپایی کلاس های آموزشی در فضای مجازی زمینه بیشتر شدن این پدیده شده است.


تکنولوژی، پیشرفت، سرعت و عصر الکترونیک زندگی جوامع بشری را تحت تأثیر قرار داده است، به ویژه نوجوانان را به سمت بازی های اینترنتی همراه با گوشی همراه، کنسول، تبلت و کامپیوتر سوق می دهد.

 

واما؛ اعتیاد به بازی های اینترنتی به این معنی است که فرد بیشترین زمان را اختصاص بدهد  و  از ضرورت های زندگی جا بماند و اگر اینترنت قطع شود فرد دچار کلافگی، بی قراری می شود و مدام اینترنت را چک می کند و بد خلقی با خانواده به صورت مکرر ایجاد می شود.

 

نخستین گام برای استفاده از فضای مجازی این است که قوانین و آموزش استفاده از آن را آموزش دهیم، خانواده ها می توانند پیش از در دسترس قرار دادن اینترنت ابتدا معایب و محاسن آن را آموزش دهند. 

 

راهکار دیگر این است که برای استفاده از اینترنت در خانه قوانینی تعیین کنیم، زمان دهی انجام دهیم و تا آنجا که ممکن است تهاجمی برخورد نکنیم.

 

می توانیم تنبیه و تشویق و با چیزهای مهم از چیزهایی محروم و به عنوان تشویق داشته باشیم. همچنین در فضای اینترنت با کودکان همراه باشیم، اگر وب گردی می کند همراهش باشیم و گارد نگیریم و او را مجبور به آنچه خود می پسندیم نکنیم.

 

از دیگر موارد این است که در جریان رشد فضای مجازی و استفاده از اینترنت تهدیدها را تبدیل به فرصت کنیم. پرداخت های اینترنتی، ارتباط آنلاین با عزیزان راه دور، بهره مندی از اطلاعات جدید برای زندگی بهتر، که همه این ها ایجاب می کند تخصص خودمان را نسبت به استفاده از اینترنت ارتقاء دهیم. 

 

و در پایان آنکه تهدیدهای استفاده مکرر از این فضا را در نظر بگیریم، کمردرد، چاقی ، بی خوابی،  شادی و غم های اغراق شده و... نمونه ای از آن تهدیدها است و در نهایت آنکه باور داشته باشیم که اگر فرزندان در فضای واقعی تشویق نشود در فضای مجازی که سرشار از پاداش هست حضور مستمر پیدا می کنند.

 

* فاطمه دانایی

 

 

کد خبر 1026925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha