آموزشگاه خیرساز آیت الله ‌آیت اللهی در جهرم افتتاح شد

در آیینی با حضور مسئولان محلی و استانی آموزشگاه دخترانه «آیت الله سید حسین آیت اللهی» در جهرم افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «مهدی نیک فر»، امروز (شنبه ۲۵ بهمن) در مراسم افتتاح ۲ پروژه خیر ساز نمازخانه و سالن چند منظوره «امین» و مدرسه «آیت الله سید حسین آیت اللهی» در جهرم با تقدیر از زحمات ۲ خیر نیکوکار که با قصد و نیت الهی قدم در عرصه مدرسه سازی گذاشته اند، گفت: از افتخارات آموزش و پرورش حفظ نام علما شهیر شهرستان همچون آیت الله حق شناس، آیت الله سید آیت اللهی، آیت الله شب زنده دار جهرمی، آیت الله سید محمد آیت اللهی، آیت الله شفیعی و ... است.

 

مدیر آموزش و پرورش جهرم افزود:‌ اکنون این مدرسه نیز با نظر خیر نیکوکار «عبدالرسول تراهی» مزین به نام پیشوای انقلاب اسلامی در جهرم مرحوم «آیت الله سید حسین آیت اللهی» شده است.

 

وی با اشاره به الزام به تخصیص سهم ۵۰ درصدی هنرستان ها در جذب دانش آموزان دوره دوم متوسطه مطابق با برنامه پنجم توسعه، تصریح کرد: مطابق برنامه ششم توسعه می بایست ۵۰ درصد دانش آموزان دوره دوم متوسطه به سمت هنرستان ها هدایت شوند که به دلیل هزینه بر بودن تاسیس هنرستان ها در کشور این آمار محقق نشده است.

 

نیک فر با اشاره به اینکه در استان فارس میانگین جذب دانش آموزان در هنرستان ها ۳۵ درصد است، عنوان کرد:‌خوشبختانه این آمار در شهرستان جهرم ۳۷ و نیم درصد است.

 

وی اظهار امیدواری کرد که با تاسیس این هنرستان و رشته های گرافیک، عکاسی، کامپیوتر و حسابداری گامی بلند در جهت تربیت نیروی انسانی ماهر و افزایش درصد جذب هنرستان به ویژه در دختران برداریم

 

به گزارش شبستان، آموزشگاه «آیت الله سید حسین آیت اللهی» با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد ریال در سه طبقه با زیربنای هزار و ۵۰۰ متر مربع ساخته شده است.

کد خبر 1026939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha