۳۴۳ عامل افتخاری برای ترویج فرهنگ زکات دراستان سمنان همکاری کردند

قوسی از جمع آوری ۲۳میلیارد و ۲۰۸میلیون تومان زکات در ۹ماه ابتدای سال جاری در استان سمنان خبردادو گفت: ۳۴۳ عامل افتخاری برای ترویج فرهنگ زکات همکاری کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «محمد قوسی» در گفتگو با خبرنگاران  با اشاره به اینکه ۳۴۳ عامل افتخاری برای ترویج فرهنگ پرداخت زکات و جمع‌آوری آن در سطح استان سمنان همکاری کردندگفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۳ میلیارد و ۲۰۸ میلیون تومان زکات جمع‌آوری‌شده است.

 

قائم‌مقام کمیته امداد استان سمنان از صرف ۸۵ درصد زکات جمع آوری در راستای امور محرومین خبردادوافزود: ۱۵ درصد از این مبلغ برای اجرای پروژه‌ای عام‌المنفعه اختصاص یافت.

 

وی با تأکید بر اینکه ۳۴۹ روستا در استان سمنان وجود دارد که ۱۸۶ روستای آن دارای اقلام مشمول زکات است و در این فریضه الهی مشارکت کردند ادامه داد: در این مدت دو میلیارد و ۶۹۱ میلیون تومان زکات واجب جمع‌آوری‌شده است.

 

قوسی با اشاره به‌ضرورت مشارکت مردم برای پرداخت زکات بیان کرد: تعدیل ثروت، ایجاد اشتغال، فقرزدایی در جامعه، بیمه شدن اموال پرداخت‌کننده زکات، تقرب به خداوند ازجمله آثار اجتماعی و فردی عمل به این فریضه الهی است.

 

قائم‌مقام کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه زکات در همان روستا و منطقه‌ای که جمع‌آوری‌شده هزینه می‌شود، افزود: هیچ گونه حق جابه جایی مبالغ جمع آوری شده زکات از منطقه ای به منطقه دیگر وجود ندارد، مگر اینکه فرد نیازمند در آن منطقه برای بهره گیری از زکات وجود نداشته باشد.

 

وی زکات را منبع مالی مهمی برای رسیدگی به مشکلات محرومان و مستضعفان جامعه دانست و گفت: گندم، جو، گاو و گوسفند ازجمله اقلامی است که زکات بر آن‌ها واجب است.

 

قوسی اذعان داشت: زکات از مفاهیم ارزشمند دین مبین اسلام است که گستره پرداخت آن فقط منحصر به وجوه مادی نیست و بسیاری از افرادی که در زمینه های مختلف تخصص یا توانمندی دارند می توانند آن را به عنوان زکات در اختیار مستحقان قرار دهند.

کد خبر 1026960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha