ارگان های دولتی و خصوصی از سینماها حمایت کنند

تفت آشیان با بیان اینکه طی یک سال اخیر تمام سینمای کشور به ویژه سینماهای این استان آسیب جدی دیده اند، خواستار حمایت ارگان های دولتی و خصوصی از سینماها شد.

«میلاد تفت آشیان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، با اشاره به برگزاری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در سینماهای مجموعه بهمن سبز خوزستان اظهار کرد: برای اولین بار سه سینمای خوزستان در شهرستان های اهواز، آبادان و خرمشهر از رشته سینماهای بهمن سبز میزبان سی و نهمین جشنواره فیلم فجر بودند.

 

مدیر امور سینمایی بهمن سبز خوزستان با بیان اینکه برگزاری جشنواره فیلم فجر طی هشت روز روح تازه‌ای به سینماهای کل کشور به ویژه سینماهای بهمن سبز استان خوزستان دمیده شد افزود: خوشبختانه در این ایام استقبال مردم از فیلم های جشنواره فوق العاده خوب بود و با رعایت پروتکل های بهداشتی توانستیم میزبانی امن و کم خطری را داشته باشیم.

 

وی اضافه کرد: برگزاری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در خوزستان فرصتی بود تا مردم دوباره بتوانند با سینما به شکل جدیدی آشتی کنند، متاسفانه پس از دوران کرونا تاکنون آنقدر سینماها جدی گرفته نشده بودند که خوشبختانه با این جشنواره اتفاقات خوبی زخ داد.

 

تفت‌آشیان از آغاز به کار سالن شماره سه سینما آزادی آبادان خبر داد و تصریح کرد: افتتاحیه 2 سالن دیگر سینما آزادی که وی آی پی هستند همزمان با تجهیز کامل سالن شماره 2 برگزار می شود و فعلا سالن شماره سه را که دارای ظرفیت 36 نفر است را به صورت آزمایشی در حال تست هستیم و خوشبختانه مردم نیز از این اتفاق استقبال کردند و رضایت داشتند.

 

وی خاطر نشان کرد: طی 2 ماه آینده نیز سالن های جدید سینما اکسین اهواز و سینما آزادی آبادان به صورت کامل تجهیز خواهند شد و با هماهنگی هایی که با ارشاد و نهادهای وابسته صورت می گیرد افتتاح می‌شوند.

 

مدیر امور سینمایی بهمن سبز خوزستان اذعان کرد: سینما بهمن سبز از فرصتی که سایر سینماهای اهواز درگیر جشنواره فیلم فجر بودند به خوبی استفاده کرد و با اکران فیلم سینمایی «دیدن این فیلم جرم است» توانست رونقی به گیشه خود دهد و با حمایت کانون های مساجد و حوزه هنری انقلاب اسلامی استان خوزستان در این ایام از این فیلم استقبال خیلی خوبی نیز شد.

 

 وی با اشاره به اینکه خوشبختانه این اقدام کمک کرد تا این سینما بهتر دیده شود اذعان کرد: همچنین سینما بهمن در حال حاضر میزبان نمایشگاه تخصصی پوستر انقلاب است که این نمایشگاه تا (جمعه 1 اسفند) دائر است.

 

تفت آشیان بیان کرد: کلیه سینماهای بهمن سبز خوزستان به مناسبت ایام الله دهه فجر درگیر و میزبان مناسبت های ویژه این ایام چه از طریق جشنواره فیلم فجر، چه اکران های عمومی و چه برگزاری نمایشگاه های مختلف و مردم بودند و سعی کردیم که سینماهای بهمن سبز خوزستان را در اختیار عموم قرار دهیم و در این هشت الی 10 روز میزبان رویداد و رخدادهای خوبی نیز بودیم.

 

وی با بیان اینکه طی یک سال اخیر تمام سینمای کشور به ویژه سینماهای این استان آسیب جدی دیده اند تاکید کرد: با شیوع بیماری کرونا ویروس در سطح کشور سینماها بسیار آسیب دیدند اما با توجه به اینکه استان خوزستان مدت زمان بیشتری نسبت به سایر استان ها درگیر این بیماری بود آسیب جدی به سینماها وارد شد، از این رو نیاز است تا مسئولان شهری و استانی به بحث سینماها ورود کنند.

 

مدیر امور سینمایی بهمن سبز خوزستان خواستار حمایت ارگان های دولتی و خصوصی از سینماها شد و عنوان کرد: متاسفانه تاکنون حمایت ارگانی در سینماهای خوزستان را نداشتیم لذا نیاز است تا ارگان‌های مربوطه و دستگاه هایی که می توانند از ظرفیت سینماها استفاده کنند این فرصت را به ما دهند تا بتوانیم نفس دوباره ای بکشیم.

 

وی ریشه کن شدن بیماری کووید 19 را آغاز فصلی جدید برای رونق گیشه سینماهای خوزستان عنوان کرد و ادامه داد: قطعا پس از پایان کامل کرونا شاهد رونق گیشه سینماهای خوزستان خواهیم بود چراکه ما طی یک سال اخیر بر روی زیرساخت‌ها و ضعف‌های سینماها کار کردیم و سعی شد تا سینماها را چه از لحاظ تجهیزات و چه از لحاظ فضای داخلی به روزرسانی کنیم و امیدواریم اتفاقات خوبی رخ دهد و کرونا ریشه کن شود تا بتوانیم فعالیت هایمان را با قدرت از سر بگیریم.

 

تفت آشیان با اشاره به پروژه بازسازی و تجهیز سینما کیهان آبادان تصریح کرد: کارهای اولیه از جمله نقشه کشی ها، نقشه برداری ها و پلان های اجرایی این پروژه کامل شده و اکنون نیز در مرحله فیزیکی کار قرار داریم و در حال انجام کار هستیم، بحث انشعابات آب، برق و گاز این پروژه در حال بررسی است و همچنین از لحاظ ایمنی با آتش نشانی همکاری خوبی داشتیم تا در ابتدا سینما را ایمن کرده و سپس افتتاح کنیم تا شاهد مشکلات بعدی نباشیم.

 

وی اضافه کرد: کار زیرساختی مقداری زمان بر است و طول می کشد اما در حال تلاش هستیم تا در نیمه اول سال آینده سینما کیهان آماده بهره ‌برداری شود.

 

کد خبر 1026992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha