اصناف در قزوین تا ساعت ۲۰:۳۰  شب مجاز به فعالیت هستند

نامدار با اشاره به روند صعودی بیماری کرونا در استان قزوین گفت: بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا در استان، تمامی اصناف در قزوین تا ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه شب مجاز به فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «پیمان نامدار» شب گذشته (شنبه 25 بهمن) در گفتگوی خبری شبکه قزوین بیان کرد: در هفته های گذشته شرایط بسیار خوبی را تجربه کردیم به طوری که تعداد بیماران بستری و فوتی ها در استان کاهش یافت.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: متأسفانه از 11 بهمن ماه بار دیگر خیز و رشد ملایمی را در رشد بیماران تست مثبت و بیماران بستری داشتیم که از آن زمان همکاران ما در سطح استان تمهیدات لازم را اتخاذ کردند.

 

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه یک مورد فوتی تست مثبت موتاسیون یافته بیماری کرونا را در آبیک داشتیم و این شخص مسافرتی به خارج از کشور نداشت و با عزیزان د ر خارج از کشور هم ارتباطی نداشت این شک برای ما به وجود آمد که این ویروس وارد کشور شده و یک نمونه مثبت می تواند موارد مثبت دیگری را هم همراه داشته باشد .

 

نامدار اعلام کرد: ویروس جدید میزان سرایت بسیار بالاتر، بیماری زایی و مرگ و میر بالاتری دارد بنابراین هم استانی ها باید هوشمندی بیشتری داشته باشند و ما هم با قرنطینه روستای حسین آباد و همچنین شهرستان آبیک تلاش کردیم جلوی گسترش این ویروس را به دیگر استان ها و شهرستان ها بگیریم بنابراین مصوباتی را در این خصوص داریم.

 

وی تصریح کرد: بر اساس این مصوبات، منع ترددها از ساعت 21 تا ساعت سه صبح با دقت بیشتری توسط نیروی انتظامی کنترل می شود و در بحث اصناف هم ساعت 20 و 30 دقیقه شب آخرین ساعت فعالیت کلیه اصناف در نظر گرفته شده اشت و تمام دستگاه های نظارتی و اجرایی و دادستان محترم مصمم هستند با رعایت دقیق این شرایط بتوانیم جلوی پیشرفت این ویروس به خصوص این ویروس جهش یافته را بگیریم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین خاطر نشان کرد: در خصوص تالارها، نشست های مختلف، سالن های ورزشی هم مصوب شد با توجه به پروتکل شهرستان های زرد، رعایت دقیق موارد بهداشتی از متولیان درخواست شود و مسئولیت کامل بر عهده فرمانداران، بخشداران و دهیاران گذاشته شده است.

 

وی تأکید کرد: اگر در تالاری یا همایشی کسی پروتکل های بهداشتی مصوب را رعایت نکند، جریمه های سنگین در انتظار افراد است و همه این موارد برای حفظ سلامتی مردم است.

 

نامدار با اشاره به آخرین وضعیت تعداد بیماران کرونایی در استان اظهار کرد: در حال حاضر  238 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان قزوین بستری هستند و 69 بیمار در وضعیت حاد بوده و در بخش مراقبت های ویژه تحت نظر قرار دارند.

 

وی یادآور شد: روند بیماری کرونا به گونه ای است که در شیب صعودی قرار داریم و روز به روز تعداد بیماران بستری در استان حال افزایش است.

 

کد خبر 1027029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha