جذب ۲۰۰ هزار خیر مدرسه ساز خرد در طرح آجر به آجر

رخشانی مهر از جذب ۲۰۰ هزار خیر مدرسه ساز طی اجرای طرح آجر به آجر خبر داد.

«مهرالله رخشانی مهر»  در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان با اشاره به طرح آجر به آجر گفت: به منظور حفظ و نگهداشت خیرین مدرسه ساز و مشارکت حداکثری مردم در توسعه فضاهای آموزشی کشور در سال جاری بسته اجرایی تحولی آجر به آجر نقشه راه سازمان تجهیز و توسعه مدارس است.

 

معاون عمرانی وزیر آموزش وپرورش  افزود: این بسته اجرایی متمرکز بر دو محور فرهنگ سازی و جلب مشارکت های مردمی است که تاکنون منجر به جذب 200 هزار خیر مدرسه ساز خرد گردیده است.

 

وی با اشاره به مشارکت خیرین در دولت یازدهم بیان کرد: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون 40286 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی به تکمیل فضاهای آموزشی که 50 درصد آن توسط خیرین تامین شده است، تخصیص یافته که یک هزار و 398 میلیارد ریال آن را دولت یازدهم و 38 هزار و 188 میلیارد ریال از ابتدای دولت دوازدهم بوده است.

 

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس یادآور شد: با حمایت های ویژه دولت از خیرین مدرسه ساز و انجام به موقع تعهدات دولت در مقابل پروژه های مشارکتی خیرساز نسبت به میزان معادل در دولت یازدهم رشد 141 درصدی داشته است.

 

وی با بیان اینکه طی پنج سال اخیر بیش از 35 هزار کلاس با مشارکت خیرین مدرسه ساز ساخته شده است، گفت: به طور میانگین روزانه یازده کلاس را شامل می شود. همچنین خیرین مدرسه ساز کمک های زیادی در سیل فروردین سال 98 به استان های گلستان، لرستان و خوزستان و زلزله استان کرمانشاه برای ساخت، بازسازی و تعمیر مدارس کرده اند.

 

به گفته رخشانی مهر، در دولت تدبیر و امید در مجموع بیش از 29 هزار کلاس درس در کشور تخریب، بازسازی و مقاوم سازی شده اند؛  در سال 1385 مدارس نیازمند به تخریب و بازسازی بیش از 60 درصد بود که در حال حاضر به 20 درصد رسیده است.

کد خبر 1027062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha