دوران سربازی فرصت خوبی برای مهارت آموزی است

دراهکی گفت: دوران سربازی، فرصت خوبی برای مهارت آموزی است که پس از دوران سربازی به خیل بیکاران اضافه نشوند و زمینه اشتغال آنان فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در بوشهر، نشست مشترک مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با فرمانده پایگاه دریایی بوشهر روز یکشنبه (26 بهمن) برگزار شد.

 

«عبدالمجید دراهکی» نیز در این نشست با بیان اینکه سربازان به عنوان نیروهای جوان و متخصص جامعه باید در حوزه مهارت آموزی تقویت شوند، اظهار داشت: یکی از مشکلات مهم امروز جامعه بیکاری می باشد که با برنامه ‌ریزی های صورت گرفته و با هماهنگی با قرارگاه مهارت ‌آموزی پایگاه دریایی بوشهر در سال آینده ۱۵ کارگاه مهارت ‌آموزی در مجموعه نیروی دریایی راه‌اندازی خواهد شد و این اقدام گامی بسیار تاثیرگذار در خصوص ایجاد اشتغال می باشد

 

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با اشاره به اینکه برای ارتقا مهارت آموزی در استان بوشهر برنامه‌های زیادی داریم و در این خصوص با تمام گروه‌های مرجع مهارت آموزی ارتباط نزدیک برقرار خواهد شد، خاطر نشان کرد: در همه شهرستان‌های استان بوشهر شورای مهارت آموزی فعال شده و به گونه ای برنامه ریزی خواهد شد که سربازان وظیفه با مهارت اولیه وارد خدمت وظیفه عمومی شوند و نیروهای مسلح برای ارتقای آن برنامه ریزی کنند.

 

دراهکی به کسب رتبه‌های برتر آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر در مهارت آموزی سربازان وظیفه در چند سال اخیر در سطح کشور اشاره کرد و ادامه داد: دوران سربازی، فرصت خوبی برای مهارت آموزی است که پس از دوران سربازی به خیل بیکاران اضافه نشوند و زمینه اشتغال آنان فراهم شود.

 

«ناخدا یکم احسان نصیری» نیز در این نشست با تاکید بر نقش مهم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کاهش بیکاری و با بیان اینکه باید جوانان و سربازان در یگان‌های نظامی استان بوشهر به سمت مهارت آموزی سوق داده شوند، تصریح کرد: بین بازار کار و فارغ التحصیلان دانشگاهی تناسبی وجود ندارد و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مختص قشر خاصی نیست و باید جوانان و سربازان در یگان‌های نظامی به سمت مهارت آموزی سوق داده شوند.

 

فرمانده پایگاه دریایی بوشهر ضمن تقدیر از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در راستای برگزاری دوره‌های آموزشی جهت مهارت آموزی سربازان وظیفه، بیان کرد: امیدواریم سربازان وظیفه از فرصت موجود برای خودسازی و مهارت افزایی در زندگی بهترین استفاده را ببرند، و با کسب مهارت های لازم زمینه اشتغال پایدار خود را بعد از خدمت سربازی ایجاد کنند.

 

ناخدا یکم نصیری با تاکید بر اینکه تربیت سرباز ماهر سبب پیشرفت کشور در حوزه اقتصادی خواهد شد، تصریح کرد: با همکاری مجموعه آموزش فنی و حرفه ‌ای هر سرباز در طول خدمت خود یک مهارت را فرا می‌گیرد و این خود یک موفقیت در حوزه اشتغالزایی است.

 

فرمانده پایگاه دریایی بوشهر با تاکید بر اینکه باید نیروهای وظیفه نظام را در امر مهارت‌آموزی، ترغیب و تشویق کنیم، اظهار داشت: برای تحقق این مهم می‌توان از ظرفیت‌های موجود در مراکز نظامی، بخش خصوصی، بخش دولتی و ظرفیت آموزش‌های مجازی استفاده کرد چرا که تشویق و ترغیب، عامل بالندگی و جوهر آموزش است.

 

کد خبر 1027090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha