کسب علم؛ بهترین نوع عبادت/ دست از پژوهش برندارید

آیت الله عبادی با بیان اینکه کسب علم بهترین نوع عبادت است، گفت: موضوعاتی را مورد پژوهش قرار دهید که در راستای آن گره ای از مشکلات مردم باز شود و بدانید که پژوهش و علم بهترین لذت را برای انسان به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سیدعلیرضا عبادی» پیش از ظهر امروز(26 بهمن) در دیدار با جمعی از محققین و پژوهشگران حوزه علمیه رضویه بیرجند اظهار داشت: 22 بهمن امسال فصل جدیدی را باز کرد و مردم تجربه برگزاری این گونه راهپیمایی نداشتند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: راهپیمایی امسال 22 بهمن نشان داد که در خاطره مردم ایران اسلامی هیچ گاه انقلاب اسلامی و ولایت فقیه و22 بهمن فراموش نمی شود و پای انقلاب اسلامی ایستاده اند.

 

وی با تاکید بر اینکه کسب علم از بهترین نوع عبادات است، افزود: علم برای انسان یک جایگاه خاصی دارد و در حکمت الهی مشاهده می کنید که انسان به گونه ای آفریده شده است که بدون علم هیچ کاری نمی توان انجام دهد.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه یک زوجیت بین علم و روح انسان وجود دارد، گفت: همان طور که اگر آب به فرد تشنه نرسد آرام نمی گیرد مشاهده می کنید که انسان هیچ گاه از به دست آوردن علم سیر نمی شود و این یک نوع استعداد است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه شرط رشد انسان فعالیت است، ادامه داد: مقدمه این موضوع تامل و کسب علم است و انسان علاوه بر کسب علم باید به تعلیم هم توجه داشته باشد و به تولید انرژی بپردازد.

 

وی بیان کرد: دشمن اگر به ما کاری نمی داشت اکنون 100 سال در همه بخش ها جلوتر بودیم و دشمن به خاطر مخالفت با اسلام موانع بسیاری را جلوی محصلین و دانشجویان و پژوهشگران قرار داده است.

 

آیت الله عبادی با اشاره به موضوع «آزاد اندیشی» گفت: مقام معظم رهبری بر این موضوع تاکید دارند اما برخی افراد در داخل به اسم «آزاداندیشی» به کارهای نسنجیده سیاسی دست می زنند و حرف بیگانه را ترویج می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه تاکید کرد: «آزاداندیشی» همواره چاشنی حوزه های علمیه بوده است و این موضوع باید در راه آزادی انسان ها به کار گرفته شود و متاسفانه غریب مانده است.

 

وی ادامه داد: به صورت کارشناسی موضوعاتی را مورد پژوهش قرار دهید که اولیت اجتماعی یا سیاسی یا مدیریتی برای جامعه داشته باشد در غیر این صورت حالت رکود و سرگردانی را به دنبال خواهد داشت.

 

آیت الله عبادی در پایان با بیان اینکه در راستای پژوهش سعی شود تا گره ای از مشکلات مردم را باز کنید، گفت: پژوهش باعث رویش علم می شود و بهترین لذت است و اگر کسی واقعا به دنبال لذت علم باشد هیچ گاه درگیر مسائل جزئی نمی شود.

 

 

 

کد خبر 1027126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha