۸۰ درصد انیمیشن های ما کپی آثار خارجی است

کریمی صارمی با بیان اینکه هنر صنعت اسباب بازی و انیمیشن را باید در کنار هم قرار داد، گفت: از انیمیشن «بچه زرنگ» کانون پرورش فکری، ۵۰۰ کالای فرهنگی قابل استخراج است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «محمدرضا کریمی صارمی» امروز یکشنبه 26 بهمن در نشست ششمین جشنواره ملی اسباب بازی که در سالن غدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، گفت: ششمین جشنواره ملی اسباب بازی در شرایط بسیار سختی که کرونا فراهم کرد از 28 بهمن آغاز به کار می کند. تلاش کردیم این جشنواره در شأن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و نظام جمهوری اسلامی ایران باشد.

 

رییس ششمین جشنواره ملی اسباب بازی با بیان اینکه امسال این جشنواره به صورت غیر حضوری برگزار می شود، بیان کرد: امیدواریم این جشنواره بتواند پل ارتباطی خوبی بین طراحان، تولیدکنندگان و سازندگان اسباب بازی باشد. امیدواریم بتوانیم سرمایه گذاران داخلی و حتی خارجی را بیش از گذشته به این هنر صنعت تشویق کنیم. امیدواریم بتوانیم در حوزه اسباب بازی در مقطع ارشد در دانشگاه ها جذب دانشجو داشته باشیم. 

 

وی خاطرنشان کرد: در سال های اخیر 400 کالای ایرانی تولید شده است که در جغرافیای خاصی عرضه می شود و امیدواریم که بتوانیم در آن طرف مرزها سرمایه گذار پیدا کنیم. یکی از اتفاقات خوبی که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رقم خورد، ایده آزاد بود. امیدواریم که شرایط تولید ایده های برتر توسط سازندگان فراهم شود. هنر صنعت اسباب بازی و انیمیشن را باید کنار هم قرار دهیم. معتقدم که 80 درصد انیمیشن ها و اسباب بازی ها ما کپی خارجی هستند.

 

مدیر تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به فیلم سینمایی که به تازگی در کانون به اتمام رسیده است، خاطرنشان کرد: متعلقات این فیلم سینمایی 500 قلم شده است که کتابچه آن طراحی می شود. 500 کالای جدید، نو و خلاقه که مرتبط با فرهنگ ایرانی اسلامی است را می توان از این انیمیشن استخراج کرد.

 

 

 

کد خبر 1027163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha