آیت الله سیستانی و پاپ «سند برادری انسانی» را امضا خواهند کرد

سفیر عراق در واتیکان گفت: احتمال می رود سند برادری انسانی بین «آیت الله سیستانی» و «پاپ فرانسیس» امضا شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الفرات نیوز، «رحمن العامری» سفیرعراق در واتیکان گفت: سفر آینده «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک های جهان به عراق پیام صلح به جهان است. این احتمال وجود دارد که سند برادری انسانی بین «آیت الله سید علی سیستانی» مرجعیت عالیقدر شیعیان و پاپ فرانسیس امضا شود.

 

العامری افزود: سفر پاپ به عراق به عنوان پیام صلح به جهان و حمایت از راه های گفتگو بین ادیان است. زیرا پاپ تمایل به تقویت گفتگو و همزیستی مشترک بین همه عوامل دینی خواه بین کلیساها یا از طریق روابط اسلام- مسیحی دارد.

 

وی ادامه داد: پاپ فرانسیس دیدار ویژه ای با آیت الله سید علی سیستانی، مرجعیت عالیقدر شیعیان برگزار می کند. در این دیدار جلوگیری از افراط گرایی، دوری از نفرت، گسترش ارزش های صلح و حمایت ازساکنان مناطق آزاد شده به خصوص ساکنان سهل نینوا، موصل و شهرهای مجاور که به دلیل اقدامات تروریستی داعش آواره شدند، بررسی می شود.

 

سفیر عراق در واتیکان گفت:  پاپ فرانسیس پیامی را برای تلاش به منظور اجرای روند صلح، گفتگو، برادری و همکاری سازنده بین سیاستمداران مختلف در عراق با هدف اعتماد سازی و بازگرداندن روح امید در میان همه عراقی ها به ویژه جوانان  ارایه خواهد کرد.

 

العامری افزود: سفر پاپ فرانسیس تاثیر زیادی در ادامه کار کمیته عالی دایمی گفتگوی میان ادیانی بین عراق و واتیکان دارد. این مسئله فرصتی برای تشویق به اصلاحات سیاسی و ثبات کشور است.

کد خبر 1027196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha