۷۰ درصد مردم آستارا پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند

بصیری مقدم با تاکید بر اینکه آموزش همگانی برای پیشگیری از شیوع کرونا ویروس باید در اولویت باشد، گفت: ۷۰ درصد مردم آستارا دستورالعمل های بهداشتی رعایت نکرده و از ماسک استفاده نمی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، «فرید بصیری مقدم» امروز(یکشنبه، ۲۶ بهمن) در چهل و هفتمین جلسه ستاد مقابله با کرونا که در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهارکرد: بیش از یکسال از شیوع کرونا می گذرد و این ویروس سال ها و دهه ها خواهد بود و ما باید این واقعیت را بپذیریم.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان بندر آستارا با بیان اینکه ویروس کووید ۱۹ به سرعت در حال گسترش است و به صورت جهش یافته نیز شیوع پیدا می کند، افزود: باید خیلی مراقب باشیم و این بیماری را دست کم نگیریم.

 

وی ریشه کنی کووید ۱۹ را بسیار سخت دانست و تصریح کرد: تا مدت ها باید دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت و از ماسک استفاده کنیم.

 

بصیری مقدم با تاکید بر اینکه آموزش همگانی برای پیشگیری از شیوع کرونا ویروس باید در اولویت باشد، افزود: ۷۰ درصد مردم آستارا دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نکرده و از ماسک استفاده نمی کنند.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان بندر آستارا با بیان اینکه این شهرستان در حال حاضر وضعیت زرد کرونایی را دارد، تصریح کرد: این وضعیت شکننده است و مردم باید دستورالعمل ها را رعایت کنند.

 

وی به فعالیت ۱۲۵ چایخانه و قلیان سرا در آستارا اشاره کرد و گفت: از این تعداد فقط ۷۵ مورد پروانه فعالیت دارند.

 

بصیری مقدم با اشاره به اینکه اخطار کتبی و جدی به صاحبان این اماکن داده شده است، اظهارکرد: ۷۲ ساعت برای جمع آوری مواد دخانی در این اماکن فرصت داده شده است.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان بندر آستارا خاطرنشان کرد: طرح پایش کسبه و بازاریان با مشارکت جمعیت هلال احمر در حال انجام است و مردم در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند.

 

 

 

کد خبر 1027207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha