طرح تشدید کنترل معاینه فنی در ایلام اجرا می شود

رئیس پلیس راه استان ایلام از اجرای طرح تشدید کنترل و اعمال قانون خودروهای فاقد معاینه فنی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، « رضا همتی زاده» روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: معاینه فنی خودروها یکی از ابزارهای بسیار کار آمدی برای کنترل سلامت و افزایش ضریب ایمنی خودروها بوده و نقش بسیار مهمی در کاهش آلودگی زیست محیطی دارد از این رو داشتن  گواهی معتبر معاینه فنی برای کلیه وسایل نقلیه شخصی و عمومی ضروری می باشد.


وی افزود: چنانچه خودرویی دارای گواهی معتبر معاینه  فنی باشد و در طول مدت اعتبار معاینه، خودروی وی  در اثر فرسودگی قطعات  و یا حوادث ترافیکی  دچار عیب و نقص فنی شود مالک وسیله نقلیه باید پس از رفع نقص خودرو  برای اخذ مجدد معاینه فنی به مراکز مکانیزایسون معاینه فنی مراجعه و اقدام کند.  


رئیس پلیس راه استان ایلام ادامه داد: خودروهایی که کمتر از 4 سال از تولیدشان می گذرد نیاز به داشتن برگ معاینه فنی خودرو ندارند.


وی تصریح کرد: طرح تشدید نظارت و کنترل خودروهای فاقد معاینه فنی در جاده های برون شهری استان در دستور کار این پلیس قرار گرفته و ماموران بدون اغماض با متخلفان برخورد می کند.                                                              


رئیس پلیس راه استان ایلام یادآور شد : از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد 7 هزار و 993  وسیله نقلیه فاقد معاینه فنی در جاده های ایلام اعمال قانون شدند.

 

همتی زاده خاطرنشان کرد: خودروهای فاقد معاینه فنی به مبلغ پانصد و 10 هزار ریال جریمه  می شوند.

کد خبر 1027213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha