انجام بیش از ۱۴ هزار عملیات در سازمان آتش نشانی شیراز

اسکندرپور گفت: در سال ۹۹ بیش از ۱۴ هزار عملیات در سازمان اتش نشانی شهرداری شیراز انجام شده و هر آتش نشان در ۴۰ عملیات شرکت کرده که اقدام مخاطره آمیزی بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حیدر اسکندرپور»، امروز (یکشنبه ۲۶ بهمن) در آئین افتتاح سایت آموزش آتش نشانان جنوب کشور با تشکر از خبرنگاران برای پوشش های خبری گفت: یکی از انتخاب های موثر در شهر شیراز، انتصاب مدیر آتش نشانی شهر شیراز به عنوان یک مدیر جوان بوده که منجر به پیشرفت های خوبی در این زمینه شده است.

شهردار شیراز ادامه داد: شهرداری منطقه تاریخی-فرهنگی شیراز نیز در سال های اخیر اقدامات خوبی به انجام رسانده است که منجر به شکوفایی بافت تاریخی شهر شیراز شده است.

وی اضافه کرد: مداومت در پیگیری خدمات شهری و آتش نشانی و تجهیز این سازمان حاصل کار مشترک شورا و شهرداری شیراز است.

اسکندر پور اعلام کرد: در سال 99 بیش از 14 هزار عملیات در سازمان اتش نشانی شهرداری شیراز انجام شده که حدود پنج هزار و یکصد حریق و 6 هزار و 500 امداد و نجات بوده و هر همکار ما در آتش نشانی در 40 عملیات شرکت کرده که اقدام مخاطره آمیزی بوده است.

وی ادامه داد: یکی از درخشان ترین اقدامات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر شیراز حضور در مبارزه با کرونا بود و به مدت 9 ماه از 12 شب تا سه بامداد به ضد عفونی اطراف بیمارستان ها و مبلمان شهری اطراف بیمارستان ها پرداختند که این همراهی در کنار مردم در تاریخ آتش نشانی خواهد ماند و از هر 10 آتش نشان ما چهار نفر به کرونا مبتلا شدند ولی دچار مشکل جدی نشدند.

شهردار شیراز با اشاره به اهمیت کمک به شهروندان در مواقع خطر بیان کرد: در خطر، ناامیدی و اضطراب پلیس، اورژانس و آتش نشانی به عنوان وسیله ای از طرف خدا به مردم کمک می کنند که در لحظه آتش سوزی یک ثانیه زودتر رسیدن نیز حکم نجات یک انسان را امضا می کند.

اسکندر پور افزود: در سال 98 در حریق متوسط زمان رسیدن ما به محل حادثه، پنج دقیقه و 29 ثانیه بوده است و در سال  99 این زمان 10 ثانیه افزایش یافته و همچنین زمان امداد و نجات از پنج دقیقه  و 14 ثانیه به پنج دقیقه و 19 ثانیه افزایش یافته که باید علت این افزایش بررسی شود.

وی با اشاره به آتش سوزی در کوه ها، منابع طبیعی و باغات اطراف شیراز در سال 99 گفت: اطفای حریق در این موارد به آتش نشانی شیراز فشار زیادی تحمیل کرد مانند آتش سوزی در کهمره سرخی که خارج از حریم شهر شیراز بود که این تعداد ماموریت خارج از حریم شهر شیراز موجب استهلاک دستگاه ها و به مخاطره افتادن جان آتش نشانان ما شد اما کمکی به آتش نشانی از محل اعتبارات غیر مترقبه نشد.

کد خبر 1027214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha