۴ پروژه پیشران در فاوا عملیاتی می شود

صدیق گفت: : پارک فناوری ارتباطات و اطلاعات چهار پروژه پیشران ‌مهم دارد که این پروژه ها از ظرفبت اقتصادی بالا و جایگاه ملی بالایی برخوردارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمد جعفر صدیق دامغانی زاده» امروز یکشنبه (26 بهمن) در نشست خبری آغاز به کار نخستین شبکه مراکز نوآوری تولید محتوای دیجیتال کشور در مشهد بیان کرد: پارک فناوری ارتباطات و اطلاعات چهار پروژه پیشران ‌مهم دارد و این پروژه ها ظرفبت اقتصادی بالا و اهمیت و جایگاه ملی بالایی دارند.

 

رئیس پارک فاوای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه پارک یک خانواده قوی است؛ افزود: در حال حاضر شرکت پیشروان فرارسان سروش به عنوان بخشی از خانواده شرکت پارک در حال تولید محتوای دیجیتال و توسعه خدمات ابری است.

 

وی اظهار داشت: پارک فاوا یک خانواده قوی است  و قوت این خانواده به شرکت هایش است و وظیفه ما کمک برای توسعه است. همچنین ما برای تولید ثروت نیازمند صادرات محتوای فرهنگی و ترافیک دیتا هستیم. در حال حاضر ترافیک دیتای صادراتی ما نسبت به واردات حدود 15 درصد است که باید به 100 درصد برسد.

 

صدیق گفت: فاوا یک نهاد دولتی است که صدای بخش خصوصی در نظام حاکمیتی ما است و من وقتی به وظیفه خود عمل کردم که به رشد اقتصادی، پیشرفت تکنولوژی و ... کمک نمایم. ما امیدواریم در منطقه هرات یک‌پارک به عنوان اولین پارک ملی و بین المللی ایجاد کنیم و به لحاظ قانونی این اجاهز را داریم.

 

« ابوالحسنی» مدیرعامل بنیاد ملی کارآفرینی نیز در این مراسم گفت: پارک فاوا باید زمینه حضور برادران و خواهران افعانستانی را در ابن مکان فراهم شود تا مقدمات برای حضور بازار کار خارجی فراهم شود.

 

کد خبر 1027248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha