نشان درجه یک هنری استاد «محمدرضا اسحاقی» اخذ شد/درصدد رفع مشکلات معیشتی هنرمندان موسیقی هستیم

زارع گفت: در پی شیوع کرونا و لغو اجراهای عمومی بسیاری از هنرمندان موسیقی با مشکلات اقتصادی و معیشتی مواجه شدند؛ سعی داریم در این شرایط سخت در کنار هنرمندان باشیم و امیدواریم اتفاقات خوبی رقم بخورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان مازندران از ساری، «عباس زارع» امروز(26 بهمن) در آیین افتتاح انجمن موسیقی مازندران در سالن کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اظهار کرد: باید نسبت به موسیقی بومی و محلی اهتمام ویژه داشت که مطمئنا" با توجه به این موسیقی، ذائقه مردم تغییر خواهد کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: تلاش داریم تا برخی از اختیارات را به انجمن ها و تشکل ها واگذار شود که ازنظر تخصصی، متخصص بوده و زمان و وقت و زمان بیشتری در این حوزه داشته باشند و در همین راستا از حضور انجمن های دیگر هم به شرط فعال بودن و علاقمندی استقبال می شود تا با کمک هم به موسیقی و فرهنگ و هنر مازندران کمک کنیم.

 

وی گفت: مخاطبین موسیقی فراوان است و بر اساس آمار اعلام شده مرکز پژوهش وزارت ارشاد، بیش از 72 درصد جامعه آماری به موسیقی توجه داشتند و گوش می دادند و بر همین اساس موسیقی و فیلم پر مصرف ترین کالا در ایران است که در دریافت آن هم حرف و حدیث فراوان در دانلود رایگان و کپی برداری و... است.

 

زارع افزود:  از 72 درصد علاقمند به موسیقی جامعه هدف مرکز پژوهش وزارت ارشاد؛ 46 درصد به موسیقی سنتی و بومی و محلی، 37 درصد موسیقی پاپ ایرانی و  9 درصد راک و سایر موارد بود.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تصریح کرد: ظرفیتی که در دوستان انجمن موسیقی وجود دارد با تفویض اختیار به انجمن موسیقی مازندران همچون سایر انجمن ها و تشکلات فرهنگ و هنری، امیدواریم تخصصی تر وارد عمل شوند و ما هم کمک کار خواهیم بود و انجمن باید از ظرفیت بخش خصوصی  استفاده کند.

 

وی یادآور شد: در شرایط کرونایی فعلی، شرایط خوبی نداریم و امیدواریم با رخت بربستن کرونا شاهد توسعه در حوزه فرهنگ و هنر باشیم و شاهد اجراهای عمومی بوده و امیدواریم بانک اطلاعاتی هنرمندان موسیقی از شرق تا غرب تهیه شود.

 

زارع گفت: اقتصاد و معیشت هنرمندان دچار آسیب شده و باید با نگاه ویژه وارد عمل شد و برای معیشت کاری کرد و همچنین تکریم اهالی موسیقی تلاش شود که با همه تلاش نشان درجه یک هنری استاد « محمدرضا اسحاقی» اخذ شد و با وضعیت زرد این نشان که بالاترین درجه موسیقی کشور است به ایشان اهدا شود.

 

وی افزود: در زمینه بیمه هنرمندان 60 درصد افزایش بیمه داشتیم  و سعی داریم در این شرایط سخت در کنار هنرمندان باشیم و امیدواریم اتفاقات خوبی رقم بخورد.

 

*افتتاح دفتر انجمن موسیقی مازندران، مثبت ترین کار در توسعه موسیقی مازندران

«محمدرضا اسحاقی» هم در این مراسم گفت: ملتی که دارای زبان است؛ حیف است که موسیقی اش فراموش شود و اگر کار نشود؛ فرهنگ نمی‌تواند رشد کند و لذا باید فرهنگ آبا و اجدادی و گذشتگان ما نسل به نسل به جوانان و نوجوانان امروز و آیندگان فردا منتقل شود.

استاد موسیقی مازندران و تنها خنیاگر مازندران افزود: مثبت ترین کاری که امروز اساتید فرهنگ و ادب مازندران انجام دادند؛ تشکیل « انجمن موسیقی مازندران» بوده است که بیانگر دغدغه مسئولان فرهنگ و هنر مازندران در این عرصه است.

 

وی خاطر نشان کرد: « انجمن موسیقی مازندران» خانه هنرمندان موسیقی مازندران و امید ماست و خوشحالیم که این خانه شکل گرفته است و در ادامه راه هم باید با همراهی و همکاری کمک کار فعالیت ها بود.

 

استاد موسیقی مازندران با بیان اینکه امیدواریم فرهنگ موسیقی و فرهنگ مازندران فراموش نشود؛ گفت: ضایعه از دست دادن هنرمندان مازندران ضایعه بزرگی است که با رفتن آنان از بین ما، بسیاری از فرهنگ ها هم رفته و دفن می شود و لذا باید برای فرهنگ مازندران و موسقی مازندران تلاش کرد.

 

*دوران کرونایی دوران برزخی برای هنرمندان بود

«جمال محمدی» از اساتید به نام موسیقی مازندران هم در این جلسه به نمایندگی از اهالی موسیقی مازندران گفت: انجمن موسیقی مازندران به همت و تلاش مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران شکل گرفته و امیدواریم در حمایت از فعالان و هنرمندان تلاش شود.

رئیس انجمن موسیقی مازندران افزود: دوران کرونایی دوران برزخی برای هنرمندان بود و در ادامه راه باید تلاش شود تا با مشارکت همه جانبه همه اهالی موسیقی و همراهی هیات مشورتی، منابعیبرای هنرمندان ایجاد شود.

 

وی تصریح کرد: موزه ادوات موسیقی مازندران در آینده تشکیل می شود؛ گالری انجمن موسیقی را داریم و امیدواریم همه با هم برای اعتلای موسیقی مازندران تلاش کنیم.

 

استاد « جمشید قلی نژاد » هم در سخنانی اظهار کرد: وضع موسیقی استان مازندران اسفناک است و باید بازدید از آموزشگاهها در دستور کار جدی باشد تا هنرجویی که تازه دوره دیده و بدون صلاحیت لازم در این آموزشگاهها تدریس می کند و هنرجویان ما دچار بدآموزی موسیقی می شوند.

 

وی یادآور شد: باید نظارت کامل بر آموزشگاههای موسیقی مازندران انجام شود و همچنین هنرمندانی که فعالیت و آثار هنری دارند؛ فعالیت هایشان و آثارشان در حوزه موسیقی به دلیل توان مالی راکد است؛ تا توان ارائه آثار را داشته باشد.

 

به گزارش شبستان، آیین افتتاح دفتر مستقل انجمن موسیقی مازندران با حضور عباس زارع مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، محمدرضا اسحاقی استاد موسیقی مازندران و جمال محمدی رئیس انجمن موسیقی مازندران، استاد جمشید قلی نژاد و جمعی از اهالی هنر و موسیقی مازندران برگزار شد.

کد خبر 1027298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha