فوت ۴۰ نفر بر اثر کرونا/ ترددها به شهرهای مجاور در استان خوزستان کنترل می شود

مرادحاصلی با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۴۰ نفر در شهرستان آبدانان بر اثر ابتلا به کرونا فوت شده اند، گفت: تردد به شهرهای مجاور در استان خوزستان و کاهش میزان رعایت پروتکل های بهداشتی، از عوامل اصلی افزایش تعداد مبتلایان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام فرماندار آبدانان شامگاه شنبه ۲۶ بهمن در کارگروه رسانه ای ستاد استانی مبارزه با کرونا در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: یکی از عامل های افزایش آمارهای تعدادمبتلایان و بستری های ناشی از کرونا در این شهرستان همجواری با  استان خوزستان و رفت و آمد به شهرستان های این استان است.

 

« سیروس مرادحاصلی» تصریح کرد: مردم آبدانان جهت خرید  و امورات پزشکی خود به دزفول و دیگر شهرهای استان خوزستان رفت و آمد دارند که این عامل باعث شده آمار مبتلایان در بعضی از روستاهای انتهای حوزه شهرستان  به سمت خوزستان از جمله سیاهگل و هلیوه طی چند روز گذشته افزایش یابد که امروز در جلسه ستاد کرونا شهرستان تصمیماتی جهت نظارت بر ترددها به خصوص به استان خوزستان  و رهگیری بیشتر  موارد مشکوک در روستاهای مجاور خوزستان گرفته شد.

 

 وی بیان کرد: در خصوص موج جدید شیوع کرونا انتظار می رود که با کمک و رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم، بار دیگر شاهد این موج به شدت آبان ماه سال جاری نباشیم و با توجه به وضعیت  و شرایط شیوع کرونا، محدودیت های ویژه ای اعمال می شود و با تغییر وضعیت شهرستان از آبی به زرد، گروه شغلی ۴ تعطیل و محدودیت های لازم صورت گرفته است.

 

مرادحاصلی با اشاره به اقدامات ستاد مبارزه با کرونا در این شهرستان، یادآور شد: تا کنون ۵۲ جلسه ستاد مبارزه با کرونا  در شهرستان تشکیل شده که در این جلسات ۳۰۰ مصوبه به تصویب رسیده است و با پای کار بودن اعضای ستاد همه مصوبات عملی شده است، نظارت مستمر بر بازار توسط اکیپ هایی متشکل از فرمانداری،بهداشت و درمان، اماکن نیروی انتظامی،صمت و اصناف جهت رعایت پروتکل های بهداشتی، نظارت بر آرامستان ها در روزهای پنج شنبه توسط نیروی انتظامی، شهرداری ها و دهیاری ها از جمله اقدامات انجام شده در راستای جلوگیری از شیوع کرونا بوده است.

 

فرماندار آبدانان با بیان اینکه نظارت بر ترددهای بین شهرستانی و  ترددهای شبانه توسط نیروی انتظامی همچنان در دستور کار قرار دارد، گفت: فرهنگ سازی به منظور ماندن اقشار مختلف در خانه، استفاده از ماسک، رعایت پروتکل های بهداشتی  توسط کمیته فرهنگی و اجرای طرح شهید سلیمانی در سطح مناطق مختلف شهرستان از دیگر اقدامات ستاد مبارزه با کرونا در این شهرستان بوده است.

 

وی با بیان اینکه تا کنون ۵ جلسه قرارگاه  طرح شهید سلیمانی در مرکز شهرستان و بیش از ۱۵  جلسه در بخش ها و کمیته های  مربوطه تشکیل شده است، گفت: تشکیل کمیته ها و تیم های مربوط به کمیته ها  در مرکز شهرستان و بخش های شهرستان، استفاده از ظرفیت نیروهای بسیج و هلال احمر جهت کمک بیشتر به بهداشت و درمان در زمینه رهگیری و مراقبت از  بیماران کرونایی در مرکز شهرستان و بخش ها، نظارت بر اصناف ، ادارات  و مراکز خدماتی جهت رعایت پروتکل های بهداشتی  در سطح شهرستان از جمله اقدامات انجام شده در چارچوب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی بوده است.

 

مرادحاصلی با بیان اینکه تا کنون ۲۱۴۳ تست کرونا در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی در این شهرستان انجام شده است، گفت:  همچنین ۱۰۰۴ مورد و ۱۱۳۹ تست پی سی آر   در سطح شهرستان انجام شده که از این میزان، ۳۸۵ مورد تست مثبت پی سی آر و ۶۶ مورد تست مثبت رپید بوده است، در طرح شهید سلیمانی ۲۹ تیم نظارتی فعالیت دارند که ۱۸۸۱ بازرسی را انجام داده اند که  در این خصوص ۱۷۲ پرونده تشکیل، ۹۰۹  مورد اخطار صادر شده و ۸۵ مورد پلمپ صورت گرفته است.

 

فرماندار آبدانان یادآور شد: همچنین در قالب این طرح، ۳۸ تیم حمایت به استعداد  ۱۹۲ نفر تشکیل شده است که در این راستا نیز ۱۰۵۵ بسته  حمایتی بین خانوارهای درگیر کرونا و خانوارهای آسیب دیده از کرونا توزیع شده است، همچنین در قالب اجرای طرح شهید سلیمانی،  ۳۸ تیم رهگیری به استعداد ۲۸۹ نفر و ۶ تیم مراقیتی به استعداد ۸۷ نفر تشکیل شده است.

 

وی بیان کرد: امروز در جلسه ستاد مبارزه با کرونای شهرستان کار گروهی مشخص شد که به صورت روزانه از تالارها بازدید داشته باشند و در صورت عدم رعایت پروتکل ها و سقف مجاز حضور مهمانان، بنا بر دستور دادستان تعطیل خواهند شد.

 

مرادحاصلی  با اشاره به  وضعیت آماری شهرستان آبدانان از زمان شیوع کرونا تا کنون، خاطرنشان کرد: کل تست های انجام شده تاکنون  ۳۵۸۹ مورد، کل تست های  پی سی آر  ۲۵۸۵ مورد، کل تست های رپید ۱۰۰۴ مورد ، کل تست های مثبت  ۱۵۹۵ مورد بوده است و از این میزان تاکنون ۴۰ نفر در این شهرستان بر اثر کرونا فوت کرده و ۳ نفر نیز در حال حاضر بستری هستند.

کد خبر 1027397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha