زمانی پیشرفت می کنیم که کالاهای تولیدی خودمان روانه بازارها شود

رضایی با بیان اینکه معتقدم کارخانه نوآوری می تواند محل رشد استارت آپ ها باشد، گفت: ما زمانی می توانیم پیشرفت کنیم که امواج کالاهای ناشی از فناوری و خلاقیت و نوآوری جدید تولیدی خودمان را روانه بازارها کنیم تا بتوانیم وارد صحنه رقابت بین المللی شویم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محسن رضایی» عصر (۲۶ بهمن) در حاشیه بازدید از کارخانه نوآوری مشهد و در جمع خبرنگاران گفت: ما در یک محیط پر رقابت بین المللی قرارداریم و زمانی می توانیم پیشرفت کنیم که در رقابت با کشورها و ملت های دیگر دارای ایده های نو باشیم و بتوانیم تولیدات خود را خلاقانه و جلوتر از سایر رقبا چه در کیفیت و چه در قیمت ارائه دهیم.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: در این مسیر اگر خلاقیت و نوآوری نباشد در جنگ رقابت ها حتما عقب خواهیم ماند، کالاهای ما قدرت رقابت نخواهند داشت و حتی بازارهای داخلی هم از دست می روند زیرا همیشه نمی توانیم با تعرفه، سد بلندی برای ورود کالاهای خارجی به کشور ایجاد کنیم.

 

رضایی با بیان اینکه ۲۰سال پیش ایران با موج ورود کلاهای ژاپنی روبرو بود و از ۱۰سال قبل نیز با موج ورود کالاهای چینی روبرو هستیم، اظهارکرد: اگر بخواهیم اینگونه پیش برویم و به خلاقیت و نوآوری توجه نکنیم ۱۰ سال آینده با کالاهای کشور دیگری مواجه خواهیم بود.

 

وی تصریح کرد: این امواج کالاهای کشورهای دیگر که براثر رقابت با یکدیگر با محیط علمی، فناوری و اقتصادی ما به وجود می آید ما را مانند موج دریا همیشه عقب خواهد زد و اجازه پیشرفت نمی دهد، ما زمانی می توانیم پیشرفت کنیم که امواج کالاهای ناشی از فناوری و خلاقیت و نوآوری جدید تولیدی خودمان را روانه بازارها کنیم تا بتوانیم وارد صحنه رقابت بین المللی شویم.

 

دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه معتقدم ما در زیست فناوری ها و در مسئله گردشگری سلامت حوزه رقابتی خوبی داریم، خاطرنشان کرد: همچنین در مسئله کشاورزی و کالاهایی که مختص ایران است، گیاهان دارویی و تولید علم و دانش فنی فرصت های خوبی در اختیار داریم اما شرط آن است که این نوآوری و خلاقیت ها شکوفا شود و با پشتوانه حاکمیت ودولت زمینه برای جوانان و کار آفرینان مانند این کارخانه نوآوری شکل بگیرد.

 

رضایی ادامه داد: کارخانه نوآوری شهرداری مشهد یک بستر و محیط رشد و نمو برای فناوری های نوین و ایده های خلاقانه است، وقتی می خواهیم گیاهی را بکاریم پیش از کاشت آن را نشا می کنید و زمانی که کمی رشد کرد وارد محیط طبیعی می کنیم، بر این اساس معتقدم کارخانه نوآوری می تواند محل رشد و نمو و حمایت از استارت آپ ها باشد تا وقتی رشد کردند و به قدرت لازم رسیدند وارد بازار کار شوند.

کد خبر 1027399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha