نظریه های علمی در نظام اجرایی مغفول مانده است

حججی با اشاره به ضرورت بهره گیری از راهکارهای علمی در ساختار اداری کشور، گفت: نظریه های علمی و دانشگاهی در نظام اجرایی و برنامه ریزی مغفول مانده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «مجید حججی» در نشست مشترک دانشگاه صنعتی اصفهان و مدیریت اجرایی تیران و کرون در راستای تعامل بین مراکز آموزش عالی و سیستم اداری اظهارداشت:  با وجود اینکه بهره گیری از راهکارهای علمی در ساختار اداری کشور، ضروت دارد اما این مقوله مغفول مانده و کمتر مورد توجه است.

 

فرماندار تیران و کرون، با بیان اینکه در حوزه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی فعالیت های تحقیقاتی و علمی توسط اساتید و دانشجویان هر ساله انجام می شود، افزود: این دستاوردها برای رفع بسیاری از چالش ها اثرگذار و البته انتخاب نیازهای هر منطقه برای موضوعات پایان نامه ای دانشجویان نیز اثر بخش خواهد بود.

 

وی ادامه داد: تیران و کرون با ظرفیت تولیدات کشاورزی، صنعتی و پتانسیل گردشگری اما کمترین استفاده از دانشگاه برای بهره گیری از روش های نوین در توسعه اقتصادی داشته که باید این بستر توسط نهادهای علمی شهرستانی و استانی فراهم شود.

 

حججی با بیان اینکه هوای پاک یکی از مهمترین ویژگی های این شهرستان محسوب می شود، تصریح کرد: این قابلیت در کنار موقعیت جغرافیایی، گردشگری و کشاورزی یک فرصت برای توسعه صنعت گردشگری بوده که باید بیشتر از آن استفاده شود و صنایع آلاینده برای توسعه اقتصادی این منطقه انتخاب نشوند.

 

وی ادامه داد: برای انجام تعاملات بین دانشگاه و بدنه مدیریتی هر شهرستانی به شناخت و همکاری دو جانبه نیاز است که این بستر در تیران و کرون بیش از گذشته فراهم شده و متناسب با هر نیاز و ظرفیتی باید کار دنبال شود.

 

فرماندار تیران و کرون با اشاره به بافت روستایی گسترده این شهرستان خاطرنشان کرد: توسعه زیرساخت ها و فعالیت های اقتصادی در این بخش موجب کاهش مهاجرت ها شده و در جذب نیروی کار نیز موفق بوده اما فرایند پس از تولید مثل صنایع تبدیلی و برند سازی کمتر مورد توجه بوده است.

 

وی اضافه کرد: توسعه تیران و کرون بر پایه صنایع تبدیلی، کشاورزی و گردشگری پایه گذاری شده و باید هر چه بیشتر به این نیازها و بهره گیری از فناوری های روز جامعه توجه شود تا اینکه بهره وری افزایش یابد.

کد خبر 1027422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha