شیخ عکرمه صبری: صهیونیست ها به دنبال تحمیل حاکمیت خود بر قدس اشغالی هستند

شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجدالاقصی ضمن هشدار نسبت به ادامه حفاری ها در میدان البراق تاکید کرد که صهیونیست ها به دنبال تحمیل حاکمیت خود بر قدس اشغالی هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «اللواء»، مقامات رژیم صهیونیستی در حال ادامه حفاری های خود زیر مسجدالاقصی و اطراف آن هستند و این اقدام با ساخت شهرک تجاری در میدان البراق (دیوار غربی مسجدالاقصی) همزمان شده است که تمامی این اقدامات با هدف حذف هویت اسلامی و تحمیل حاکمیت کامل این رژیم بر شهر قدس اشغالی انجام می شود.

 

علاوه بر این اقدامات، حملات شهرک نشینان به مسجدالاقصی و پرسه زدن آنها در بخش های مختلف این مسجد نیز تحت حمایت نظامیان رژیم صهیونیستی ادامه دارد.

 

در همین راستا، شیخ عکرمه صبری، رئیس هیئت عالی اسلامی و خطیب مسجدالاقصی نسبت به افزایش حفاری ها در میدان البراق  هشدار داد و گفت: این اقدامات پایه های مسجدالاقصی را سست می کند.

 

شیخ صبری افزود: اشغالگران برای تحمیل حاکمیت کامل خود در شهر قدس اشغالی از هر فرصتی استفاده می کنند تا تاریخ این مسجد را پوشالی جلوه داده و هویت اسلامی آن را حذف کنند.

 

خطیب مسجدالاقصی در ادامه تاکید کرد: صهیونیست ها با انجام عملیات حفاری در میدان البراق به دنبال کشف هویت خود هستند و حفاری ها را با متخصصان بریتانیایی از قرن هیجدهم میلادی آغاز کرده اند. این درحالی است که این زمین ها در بخس میدان البراق وقف اسلامی است.

 

وی در ادامه گفت: اشغالگران هیچ رد پای تاریخی ای در ارتباط با تاریخ عبری قدیم در این منطقه پیدا نخواهند کرد و حفاری های آنان که میلیون ها دلار هزینه دارد، بی فایده است.

 

رئیس هیئت عالی اسلامی همچنین تاکید کرد: اشغالگران به دنبال آماده کردن ساختمان های بزرگ، رستوران، دفاتر و پارکینگ های خودرو در منطقه البراق هستند و با راه اندازی قطارها می خواهند آنان را شهرک های یهودی متصل کنند.

 

از سویی دیگر، ده ها شهرک نشین افراطی نیز حملات خود را علیه مسجدالاقصی از سر گرفته اند و نظامیان رژیم صهیونیستی یک جوان فلسطینی را در شهرک سلوان بازداشت کرده اند.

کد خبر 1027480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha