درآمد ۱۸ میلیارد ریالی مددجویان خراسان‌ جنوبی از بافت فرش

حسینی از بافت یک هزار و ۱۷۳ متر مربع فرش طی ۱۰ ماهه امسال به مبلغ ۱۸ میلیارد ریال توسط مددجویان این نهاد خبر داد.

«سید رضا حسینی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار کرد: در ۱۰ ماهه امسال یک هزار و ۱۷۳ متر مربع توسط مددجویان کمیته امداد خراسان جنوبی تولید شده است.

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان جنوبی ادامه داد: ارزش ریالی این فرش‌ها بیش از ۱۸ میلیارد ریال بوده که عاید مددجویان شده است.

 

حسینی با بیان اینکه این فرش‌‌ها در نقوش نائین، خشتی، ریزه‌ماهی، لچک‌ترنج و بته‌جقه بافته شده و برای فروش به تهران ارسال شده است، تصریح کرد: در مرکز کشور قیمت‌گذاری فرش مددجویان توسط کارشناسان انجام می‌شود و با اعلام قیمت کارشناسی به مددجو در صورت رضایت فرش به فروش می‌رسد.

 

وی به وجود ۲ هزار و ۵۲ کارگاه بافت فرش در استان، گفت: در حال حاضر سه هزار و ۱۰۰ بافنده فرش در استان خراسان جنوبی مشغول به فعالیت هستند.

 

حسینی با اشاره به اینکه ۹۲ مورد از طرح های اشتغال اجرا شده امسال در حوزه فرش و گلیم بوده است، بیان کرد: هفت راهبر شغلی در رابطه با تولید فرش با مددجویان کمیته امداد استان همکاری دارند.

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان جنوبی ادامه داد: طی ۱۰ ماهه سال جاری ۲ هزار و ۴۴۵ طرح اشتغالزایی در حوزه کشاورزی، صنایع دستی، دامداری، صنعتی و خدمات اجرایی شده است.

 

حسینی با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح‌ها ۹۵ میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان پرداخت شده است، افزود: همچنین اجرای این طرح‌ها برای سه هزار و ۲۲۳ فرصت شغلی ایجاد کرده است.

 

وی مجموع تسهیلات اشتغالزایی استان در سال جاری را ۱۳۲ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تاکنون ۷۱ درصد از این تسهیلات اشتغال پرداخت و محقق شده است.

کد خبر 1027511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha