شکوفایی ظرفیت‌های پرشمار پیشوا نگاه ویژه مسئولان استانی را می‌طلبد

فرماندار شهرستان پیشوا گفت: شکوفایی ظرفیت‌های پرشمار پیشوا نگاه ویژه مسئولان استانی را می‌طلبد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران، حسین عباسی فرماندار شهرستان پیشوا در نشست کمیته برنامه‌ریزی این شهرستان گفت: وجود بارگاه مطهر امامزاده جعفر(ع) از جمله پیشران‌های توسعه منطقه محسوب می.شود و چون گوهر و نگینی درخشان، مردم جنوبشرق استان را گرد خود جمع کرده است.

وی افزود: پیشوا با برخورداری از اراضی بکر و حاصلخیز و داشتن ۱۴ هزار اراضی کشاورزی نقش ارزنده‌ای در تولیدات کشاورزی استان دارد.  بیش از ۴۰ درصد شهرستان پیشوا بر پایه بخش کشاورزی است و در حوزه دامی نیز حرف برای گفتن داریم که در کنار آن باید به بخش صنعت نیز توجه کرد.

عباسی خواستار توجه بیشتر مسئولان به بخش کشاورزی این شهرستان شد و اظهار داشت:‌ وجود حدود ۱۵۰۰ هکتار گلخانه سنتی و صنعتی در پیشوا و حرکت به سمت گلخانه‌های مدرن نشان می‌دهد که اگر به این بخش توجه شود آینده درخشانی در انتظار منطقه خواهد بود.بخش خصوصی ورود خوبی به حوزه کشاورزی و توسعه گلخانه‌ها داشته و در کنار آن، دولت نیز تسهیلات بسیار مناسبی در اختیار این بخش قرار داده است.

فرماندار پیشوا در خصوص شهرداری این شهرستان نیز بیان کرد:‌شهرداری پیشوا با وجود پیشینه ۶۷ ساله، باید الگوی شهرسازی استان تهران می‌بود ولی به لحاظ بضاعت‌های محلی و تزریق کم اعتبارات نتوانسته به جایگاه واقعی خود برسد.

وی گفت: بر اساس قانون، اجازه تعریف طرح و پروژه جدید در شهرستان‌ها وجود ندارد ولی بضاعت و محدودیت.های شهرستان پیشوا نیازمند نگاه ویژه مسئولان فرادستی به این منطقه است تا بتوان عقب ماندگی های عمیق را برطرف کرد و به جایگاه مطلوب خدمت.رسانی به مردم دست یافت.

کد خبر 1027516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha