تدابیر شدید امنیتی برای حفاظت از زایران در سالروز شهادت امام هادی(ع)

نیروهای حشد شعبی به منظور تامین امنیت زایران در سالروز شهادت امام هادی(ع) در جاده ها و ورودی های شهر سامرا در استان صلاح الدین مستقر شده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از العهد نیوز، تیپ یکم حشد شعبی اعلام کرد: نیروهای این تیپ برای ایجاد امنیت در مسیر زایران که برای برپایی سالروز شهادت امام علی الهادی(ع) رهسپار سامراء هستند، مستقر شده اند.

 

این تیپ با استقرار ادوات نظامی و نیروهای خود در کنار پلیس الدجیل تلاش دارد تا امنیت درجاده ها و ورودی های منتهی به شهرسامراء تقویت کند. این تیپ به همراه پلیس الدجیل مسئولیت امنیت زایرانی را که به شهر سامراء در صلاح الدین می روند، برعهده دارند.

 

برهمین اساس، میلیون ها زایر در میان تدابیر شدید امنیتی برای برپایی مراسم عزاداری شهادت امام هادی(ع) وارد سامراء شدند تا این مراسم را در حرمین امامین عسکریین(ع) برگزار کنند.

 

اقدامات احتیاطی برای تسهیل در تردد زایران و ارایه خدمات پزشکی، بهداشتی و غذایی اتخاذ شده است تا از ابتلای زایران به ویروس کرونا جلوگیری شود.

 

مسئولان صلاح الدین یک اتاق عملیات با هماهنگی نیروهای امنیتی به منظور حمایت از زایران و سازماندهی ورود و خروج آنها تشکیل داده اند.

 

علی بن محمد بن علی بن موسی (212-254 ق) مشهور به امام هادی(ع) و امام علی النقی(ع) فرزند امام جواد(ع) و دهمین امام شیعیان است. تولد آن حضرت بنا به روایت کلینی، شیخ مفید و شیخ طوسی و نیز ابن اثیر، در 15 ذی‌الحجه سال 212 ق. و در منطقه‌ای به نام صریا در نزدیکی مدینه بوده است. بعضی تولد آن حضرت را در دوم یا  پنجم رجب دانسته‌اند.  بنابر قولی امام دهم در زمان حکومت معتز عباسی مسموم شده و به شهادت رسید. شیخ مفید و دیگران روایت کرده‌اند، آن حضرت در ماه رجب سال 254 ق پس از 20 سال و 9 ماه اقامت در سامرا شهید شد. برخی منابع، شهادت وی را در سوم رجب دانسته‌اند، در حالی‌که منابع دیگر، 25 یا 26 جمادی‌الثانی را ذکر کرده‌اند.

 

کد خبر 1027567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha